"רחמנא ליצלן"

מתי מותר להשתמש בעץ אשוח? | הפסק של הגרב"צ קוק

שאלה שהגיעה אל הפוסק הגאון רבי בן ציון קוק, בעקבות עצי האשוח שהוצבו ברחובות הערים בישראל, הובילה לפסק הלכה מפתיע - המתיר להשתמש בהם, למטרה אחת בלבד • צפו (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
דברי הגרב"צ קוק (צילום: דר וסחרת)

הפוסק הגאון רבי בן ציון קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים ורב ביהמ"ד "אבי עזרי" - מרכז פתח תקווה, נשא השבוע את השיעור המקדים לפני שיעורו השבועי של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

לאחר דברי ההלכה שמסר למשתתפי השיעור בבית הכנסת 'היזדים' ולצופים בלווין, סיפר הגרב"צ בזעזוע: "לצערי הרב, השבוע, התקשר אלי יהודי ושאלתו בפיו, הוא אומר לי תשמע דבר נורא, הוא יהודי מזכה הרבים באיזה ארגון של קירוב, הוא אמר לי תשמע, יש - הוא הזכיר לי את העיר תל אביב, שמעתי שאולי יש עוד ערים כאלה - שמקשטים את העיר, רחמנא ליצלן, עם עצי אשוח. אני מקווה פה שאף אחד לא יודע מה אני מתכוון, אף אחד לא יודע מה זה רק מי שבא מחוץ לארץ אולי יודע מה אני מתכוון, כל בני התורה פה מארץ הקודש לא יודעים מה אני מתכוון, מי שיודע - דבר נורא, עצי אשוח".

"זה הסמל של רודפינו", הזדעזע הרב, "של הנצרות, של שונאינו, שטבחו בנו, בשם "דת האהבה" במירכאות, מסעות הצלב, האינקוויזיציה, הכל "בשם האהבה", הרגו, טבחו ושחטו, מה שלא עשו לנו... היום, הוא סיפר לי, תבוא לתל אביב תראה מקשטים את הרחובות, ראש עיריית תל אביב - אולי יש עוד מקומות בארץ - מקשט עם עצי אשוח, רחמנא ליצלן".

הרב המשיך וסיפר כי אותו יהודי ביקש לעשות קירוב עם עצי אשוח: "הוא אומר לי תשמע, אני רוצה לעשות מזה קירוב גדול, אנחנו יש לנו בתי ספר של קירוב - אני קשור בסייעתא דשמיא לבתי ספר הללו - הוא אומר, אני רוצה לשאול את הרב אם מותר לעשות את זה, אני רוצה לעשות פרסומת גדולה, בצד אחד יהיה מנורת חנוכיה וליד זה תמונה של עץ אשוח, ואני אכתוב: "מה אתה רוצה להעניק לילדים שלך? על מה אתה רוצה לגדל את הילדים שלך? על חנוכיה או על עץ אשוח? אם אתה רוצה את התשובה בצד ימין - אז זה הכתובת שלנו, תתקשר ואנחנו ניתן לך את החינוך של החנוכיה, של האור של המכבים".

"אמרתי לו", המשיך הגרב"צ, "אין שאלה - עץ אשוח זה לא סמל של עבודה זרה זה סמל של חגיגות שלהם, ודאי אתה יכול לשים תמונה של זה, כשהמטרה שלך - לא כמו שהוא רוצה לפאר אותם ולרומם אותם, אתה להיפך, המטרה שלך להילחם בהם, ודאי שמותר לך לשים תמונה כזאת, ולפרסם את זה מול זה, ובעזרת השם תזכה עוד הרבה ילדים להכניס תחת כנפי השכינה".

"אבל לצערנו זה המצב", אמר הרב והמשיך להסביר כי המלחמה עם היוונים והמתייוונים נמשכת עד היום הזה, היא לא נגמרה, שכן המתייוונים זה היה משהו חדש וזה אסון וטרגדיה יותר גרוע מהשלכת הילדים ליאור, ולכן המלחמה איתם נמשכת גם היום.

צפו בדבריו המרתקים של הרב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר