בצל המלחמה

בקייב ציינו את יום השואה הבינ"ל: "הקהילה היהודית מצילה אותנו"

בבירת אוקראינה ציינו את יום השואה הבין לאומי ויחד עם הקהילה ההיודית ציינו את היום הווטרנים שלחמו בברית המועצות נגד הנאצים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: ללא)

בצל האזעקות הכבדות בבירת אוקראינה, הקהילה היהודית ציינה את יום השואה הבין לאומי לצד העובדה שאחד הטילים פגע בסמוך לבית הכנסת של הקהילה היהודית JCC חב"ד בעיצומה של תפילת שחרית.

לצד זאת, בקהילה היהודית ממשיכים בפעילות ההומניטרית והסיוע לקשישים וחברי הקהילה היהודית בעיר. כחלק מהפעילות לקשישים בקייב, הגיעה בערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה משלחת של הנהלת ארגון הווטרנים האוקראיני (וותיקי מלחמת העולם השניה שלחמו בצבא ברית המועצות נגד הנאצים, י"נ), לציין את היום ההיסטורי ביחד עם הקהילה היהודית בקייב.

הווטרנים, בהם קולונלים וקצינים בכירים לשעבר בצבא ברית המועצות, עומדים בקשר הדוק עם הקהילה היהודית בקייב ועם רבה של קייב ושליח חב"ד הרב יונתן מרקוביץ'. בשנה האחרונה, הגבירה הקהילה היהודית את פעילותה וחסותה על הארגון, והיא מסייעת להם במזון, ביגוד חם ועזרה הומניטרית לאורך כל תקופת המלחמה.

קולונל ולנטין טימפוייביץ' בן ה-91 העניק לרב מרקוביץ מדליה "אנחנו מייצגים 25 אלף חיילים וחיילות שנלחמו בנאצים כשהם רצו להשמיד את העם היהודי, היום הקהילה היהודית בראשותך מצילים אותנו".

הרב מרקוביץ' השיב: "בזמן שכל העולם מציין את הנצחון על הנאצים, אסור לנו לשכוח את הגיבורים שהצילו את העולם מציפורני הרשע. אוקראינה כולה נמצאת תחת אלימות אגרסיבית משנה כמעט שנה.

התפקיד שלנו הוא לשמור על המשך החיים היהודיים ולהעניק לכלל האוכלוסייה סיוע במזון, קורת גג, ציוד חורף וביגוד חם לתושבים ולנזקקים. הקשר של הקהילה היהודית עם וותיקי מלחמת העולם השניה, מבוסס על הכרת הטוב העמוקה לגיבורים ועל החובה היהודית לסייע בהצלת חיים של כל אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר