עם נשקים שלופים

הטראומה שבה להר-נוף: שוטרים פיזרו ילדים בליל שבת; בעיר החרדית הורו לתגבר אבטחה

האופי הדומה של הפיגועים השבת, החזיר את שכונת הר נוף יותר משמונה שנים לאחור, אז נרצחו חמישה בני אדם | בליל שבת, הסתובבו שוטרים ליד בית הכנסת והורו לילדים לחזור לביתם | במודיעין עילית ביקשו כוחות הביטחון לתגבר את השמירה בעיר (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הפיגוע בשנת 2014 בשכונת הר נוף (צילום: ארכיון כיכר השבת)

הטראומה שבה לשכונת הר נוף: שמונה שנים ומספר חודשים בלבד חלפו מאז שני מחבלים מתועבים נכנסו לבית הכנסת בשכונת הר נוף ורצחו בדם קר חמישה מתפללים, בליל שבת האחרון, המשטרה שבה לזירת הפיגוע ופיזרה את הלומדים הרבים, במקביל, כוחות הביטחון ביקשו לתגבר את השמירה במודיעין עילית.

21:00 ליל שבת ברחוב אגסי בירושלים, מתחם בתי הכנסת - חסדי נפתלי, יחווה דעת ובני תורה, עשרות לומדים מגיעים למקום, כדי לשבת וללמוד עם הילדים בליל שבת.

לפתע, מספר ניידות סיור עצרו בחריקת בלמים ליד בתי הכנסת ויצאו מהרכבים עם נשקים שלופים. השוטרים עלו לבתי הכנסת, וביקשו מהלומדים הרבים לחזור לבית.

המתפללים המובהלים ניסו לברר מה קרה וכשהבינו ששוב מחבלים צמאי דם, רצחו מתפללים ולומדים סמוך לבית הכנסת, קיבלו את הוראות המשטרה - והתפזרו בבהלה לבתים.

אחד הלומדים שהיה במקום מספר ל'כיכר השבת': "זה היה מלחיץ נורא, זה ממש החזיר אותנו לזמן הפיגוע הבלתי נשכח בבית הכנסת בהר נוף".

"בלי הודעה מוקדמת ראינו פתאום מלא שוטרים, שיצאו עם נשקים שלופים, לא באמת הבנו מה קורה והכי מלחיץ זה שקיבלנו דיס-אינפורמציה, חלק אמרו לנו שהיה פיגוע בתוך בית כנסת חרדי בנווה יעקב ועשרות נרצחו, אמנם זה פיגוע קשה, אבל לא כמו מה שחשבנו שקרה בליל שבת".

כמו כן, לקראת השעה 22:00 בליל שבת, מוקד השומרים במודיעין עילית קיבל טלפון חירום ממפקדי הגזרה של כוחות הביטחון. בשיחה הודיעו כי היה פיגוע קשה בירושלים ושיש חשש לסייענים. הכוחות ביקשו לאייש ולתגבר את המוקד חירום עם תצפיתנים עם נשקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר