כל הנתונים

סקר 'כיכר השבת': החרדים בעד הרפורמה ומתנגדים למתווה הנשיא, גם במחיר של פגיעה בכלכלה והעלאת הריבית

88% מהציבור החרדי בעד רפורמת המשפט | 87% מהתומכים, בעד הרפורמה גם במחיר פגיעה בכלכלה הישראלית | 65% מתנגדים במתווה הנשיא | רוב החרדים לא חוששים שפסקת ההתגברות תפגע במגזר כשהימין יישב באופוזיציה • כל תוצאות הסקר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנת חרדים נגד בג"צ (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

על רקע המחאות וכוונת הקואליציה להתפשר ברפורמת המשפט, מסקר מיוחד ומקיף שנערך על ידי מכון הסקרים 'נתוני אמת' עבור 'כיכר השבת', עולה כי רוב ככל בני הציבור החרדי תומכים ברפורמת המשפט למרות האזהרות מהשלכות כלכליות.

בסקר השתתפו למעלה מאלף משיבים והוא נערך בסוף השבוע שעבר, עת נשיא המדינה, יצחק הרצוג, פרסם את המתווה שלו לפשרה, מתווה שנדחה על הסף על ידי הקואליציה ואומץ על ידי האופוזיציה.

אבי וידרמן, מנהל מכון 'נתוני אמת', הסביר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הנתון המעניין ביותר הוא שרוב מוחלט של הציבור החרדי רואה במחלוקת מחלוקת של שמאל/ימין כן ביבי/ לא ביבי ולכן לא מפתיע אחוז התומכים הגדול ברפורמה. מאידך גיסא, יש תומכים רבים בפשרה ובכך שהפוליטיקאים החרדים לא יהיו אלו שיובילו את הנושא".

מהסקר עולה כי רוב ככל המשיבים - 88% - בעד הרפורמה המשפטית, לעומת 7% בלבד שמתנגד. 5% ניטרליים. רוב המשיבים - 87% - בעד הרפורמה המשפטית גם במחיר של פגיעה בכלכלה כדוגמת העלאות ריבית ויוקר מחיה, רק 6% היו בעד ו-7% ניטרליים.

עוד עולה מהסקר כי כשליש מהמשיבים - 36% - סבורים שהמחלוקת הפוליטית היא תוצאה של מדיניות "רק לא ביבי", ורק 17% רואים במחלוקת את הנושא של הפרדת רשויות.

כמו כן, מחצית מהמשיבים - 50% - סבורים שהמפלגות החרדיות לא צריכות לקחת חלק פעיל במניעת מחלוקת, 31% סבורים שהסיעות החרדיות צריכות לקחת חלק פעיל במניעת מחלוקת.

עוד עולה כי רוב המשיבים - 57% - לא חוששים שפסקת ההתגברות תזיק כשהסיעות החרדיות יהיו באופוזיציה, 23% השיבו כי הם אכן חוששים.

מהסקר עולה כי רוב המשיבים - 65% - מתנגדים בניסיון להגיע לפשרה, רק 23% תומכים בניסיון להגיע לפשרה. כמו כן, רוב המשיבים - 75% - סבורים שראשי הסיעות החרדיות מתנהלים נכון שלא מדברים על הרפורמה בכלי התקשורת הכללים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר