יום האישה בכנסת

ח"כ אליהו ברוכי: "בשם הפרנויה מ'הדרת נשים', פוגעים בזכויות עשרות אלפי נשים"

במהלך נאומו במליאת הכנסת בדיון ליצון "יום האישה", אמר ח"כ אליהו ברוכי כי "בשם הפרנויה מ'הדרת נשים', פוגעים בזכויות המינימליות של עשרות אלפי נשים, שכל חטאן הוא שעולם הערכים שלהן שונה" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

הכנסת ציינה היום (שלישי) את "יום האישה" ובמסגרת נאומו במליאה, התייחס חבר-הכנסת אליהו ברוכי מ'דגל התורה' לכל הסוגייה של "הדרת נשים".

"גם בדיון לציון "יום האישה הבין-לאומי", קשה להתעלם מהנושא שבוער כל כך בסדר היום הציבורי. מה שלא קשה, זה לקשור בין נושא הדיון לנושא הבוער", פתח ח"כ ברוכי את דבריו.

ברוכי המשיך ואמר: "'בליץ של חקיקה בנושאי דת ומדינה', כך דווח לפני שבועות ספורים. מה נמצא בבליץ? ובכן, חוק החמץ, וחוק, תקשיבו טוב, 'ההפרדה המגדרית בשמורות טבע'. טוב, להגיד שחוק החמץ שמסמיך את מנהלי בתי החולים לנהל את נורמות הכשרות במקום זה כפייה דתית, זה כמובן לא נכון.

"אבל אנחנו עכשיו בדיון לרגל יום האישה ולא לרגל חג הפסח. אז אני רוצה לדבר על החוק השני: חוק ההפרדה המגדרית בשמורות הטבע.

"שמורת הטבע 'עינות צוקים' שנמצאת בצפון ים המלח, היא אחד המקומות היפים שהתברכה בהם ארץ ישראל. שלוש בריכות רחצה נמצאות בשמורה.

"ברשות הטבע והגנים החליטו לנסות, למשך חודש אחד, פיילוט עדין, 'מרוכך' כמו שאומרים בימים אלו, שיאפשר רחצה נפרדת, בשעות מסוימות, בשתיים מתוך שלוש הבריכות. זה הכול. למה רק בשתיים? כדי שבמקביל לשעות השחייה הנפרדת, תתאפשר שחייה מעורבת בבריכה הגדולה באתר.

"בקיצור, הבנתם. מדובר בפיילוט צנוע תרתי משמע. פיילוט שמאפשר לאישה וגם לגבר שומרי מצוות, והאמת, גם כאלו שאינם שומרי מצוות, לגעת במים.

"אבל במשרד המשפטים היו כמה אנשים שלא אהבו את זה. לאחר שהפיילוט המדובר אושר ואומץ בהתלהבות על ידי היועץ המשפטי של רשות הטבע והגנים. הגברת דינה זילבר שכיהנה אז כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ביקשה לקיים 'דיון מעמיק יותר בהשלכות המשפטיות לפני קיומו של הפיילוט'. הדיון המעמיק הוביל למסקנה שיש להקפיא את הפיילוט. שוב, פיילוט בלבד. בשתיים מתוך שלוש בריכות. בשעות מסוימות.

"אין חוק שאוסר זאת! אין גם עילת סבירות! כל אחד שחפץ בטובתן של הנשים ושל בני הזוג שלהן, מבין שזה מינימום. אבל יש את מה שאנחנו מבינים. ויש את מה שדינה זילבר חושבת. והיועץ המשפטי לממשלה, אם לא שמתם לב, הוא הרבה יותר מאדם שנותן ייעוץ. כך גם המשנה שלו.

"ביום הזה חשוב לציין כאן בדיון שבשם הפרנויה מ"הדרת נשים", פוגעים בזכויות המינימליות של עשרות אלפי נשים, שכל חטאן הוא שעולם הערכים שלהן שונה מזה שדינה זילבר מנסה להשליט בכוח.

"בימים אלה, כחלק מהמחאה הכביכול ספונטנית, אנחנו נחשפים למראה של מאות נשים (לא בדקתי: אולי גם גברים ביניהן) מחופשות לשפחות כדי להזהיר אותנו מפני ההשלכות של הרפורמה המשפטית על זכויות נשים.

"אני רוצה להקריא כאן תגובה שכתבה יעל שבח. יעל היא אלמנתו של הרב רזיאל שבח ה' ייקום דמו, שנרצח בפאתי חוות גלעת לפני כחמש שנים. מאז הרצח יעל מגדלת לבד את ששת ילדיהם.

"‏משהו קטן על המיצג 'סיפורה של שפחה'", כותבת יעל. "כאישה שמרנית שמכסה את ראשה ולבושה בצניעות, לראות את זה בהפגנות האלו זה כמו לומר לי "ככה את נתפסת בעינינו". וכמה שאני אנסה להתווכח עם התחושות האלה, בסופו של דבר זה פשוט מעליב".

"יום האישה. כדאי שניזהר לא לפגוע בנשים שלא חושבות בדיוק כמונו. תודה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר