בעיר התורה והחסידות • צפו

ראשי 'יד לאחים' שאבו חיזוק ועידוד רב בביקורם אצל רבני העיר

בין היתר ביקרו חברי המשלחת אצל רב העיר ב"ב הגר"מ בן שמעון ואצל הגרי"מ שטרן וסקרו בפני הרב את הפעילות הרבה הנעשית בהשבת יהודים לכור מחצבתם • הרבנים התרגשו עד מאד לשמוע על הפעילות ונדהמו מהיקף הפעילות, וקראו לציבור להמשיך ולהיות שותפים (חרדים)

(צילום: יד לאחים)

ראשי 'יד לאחים' ממשיכים לפקוד את מעונם של גדולי ישראל להתברך ולשאוב חיזוק ועידוד לפעילות הנעשית לאורך כל ימות השנה.

בימים האחרונים ביקרו ראשי הארגון בבתיהם של הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א גאב"ד שכונת משכנות יעקב בבני ברק והגר"מ בן שמעון שליט"א רבה של בני ברק שהתרגשו עד מאד לגלות את שרשרת הפעילויות שמקיים יד לאחים.

בביקור שנערך בביתו של רבה של בני ברק הגר"מ בן שמעון, התקבלו חברי המשלחת בחום ובלבביות רבה. הרב שליט"א ציין את היכרותו רבת השנים עם הארגון עוד מימי המייסד הרב שלום בער ליפשיץ זצ"ל. הוא ציין בהתרגשות כי לראשונה התוודע להיקף הפעילות הנרחב, ולנתונים המבהילים ממחלקת הטמיעה, וציין כי לא היה מודע עד היכן הדברים מגיעים וכי חובה להביא את הדברים לידיעת הציבור וזכות גדולה היא להשתתף במצוות פדיון שבויים.

ר' חיים אייזנברג סקר בפני הרב את הפעילות במחלקת הטמיעה, ושיתף בפעילויות מיוחדות שנערכו לקראת חג הפסח, ובהם ערבי הכנה לליל הסדר לכל הניצולות וילדיהם בהשתתפות טובי המרצים. האירועים התקיימו בין היתר בראשון לציון, קריית שמונה ובאר שבע.

הרב אף שמע על ההכנות הקדחתניות לחג הפסח הנעשים בימים אלה במחלקת המסיון, אשר ממש בשבוע האחרון זכו כ-150 ניצולים מכתות המיסיון לבקר לראשונה בחייהם ב"מאפיית מצות מהודרת" לראות את העבודה וההקפדה על החומרות, חלקם אף ביקשו לקחת חלק פיזי בעבודות בהתרגשות רבה.

הרב היה מופתע לשמוע מהפעילים על הפעילות שעלתה מדרגה בתקופה האחרונה בכל הנוגע ליהדותם של פליטי המלחמה מאוקראינה הפזורים ברחבי המדינה, כמו בשנה שעברה אף היום יד לאחים נערך לקיים "ליל סדר המוני" עשיר ומכובד למאות יהודים שעלו ארצה ונותרו ללא כל בין היתר בערים קריית חיים, כרמיאל, אשדוד, ונוף הגליל – נצרת.

הרב יואב רובינסון מנהל המחלקת התבוללות והדור השני, סקר את הפעילות במחלקה, בין היתר בכל הנוגע לדור השני שנשאר מאחור, כאשר מדובר על נערים בוגרים שנשארו בכפר עם האב המוסלמי. הוא אף הציג לרבנים את ההגדה המיוחדת לפסח בשפה הערבית שהודפסה על ידי הארגון הנשלחת בימים אלה למדינות ערב, ולילדים להורים מתבוללים במטרה להחזיר אותם לשורשם.

גם בבית הגרי"מ שטרן התקבלו הפעילים בחביבות רבה, הפעילים הציגו בפני הרב את מבצע "קמחא דפסחא" למאות ניצולי מח' המיסיון, המקבלים בימי אלה ארגזי מזון בכשרות מהודרת, ובנוסף ע"כ נשלחו ע"י המחלקה מעל שלוש מאות ערכות ליל הסדר המורכבת ממצות עבודת יד, יין, והגדה מהודרת שהופקה ע"י המחלקה בשפה האוקראינית ובה הדרכות מפורטות לקיום מצוות החג בהידור.

גם בפני הרב הוצגה "ההגדה של פסח בשפה הערבית" הרב לא הסתיר את קורת רוחו הרבה מהעבודה המושקעת בהגדה וציין בהתרגשות כי במשך השנים ראה הגדות רבות אבל כזו הגדה מיוחדת לא ראה מימיו, כשהיא מונגשת ליהודים בגולה בארצות ערב, וזהו חידוש עצום ! הוסיף, מלבד ההגדה הוצגה לרב גם חוברת הדרכה לחג הפסח בה מפורטים כל ההלכות על מנת להנגיש לניצולות וילדיהן את כל המידע בצורה פשוטה וברורה,

חברי המשלחת נפרדו מהרבנים כשהם חשים עידוד גדול כתוצאה מברכתם ודברי החיזוק אותם שמעו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר