שיחת חיזוק ב'עלה' • צפו

הגר״ש גלאי: "רק בפעולות נעלות אפשר להמתיק את הדינים"

עמוד התפילה, הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א עמד נפעם מול ההשקעה האדירה בכל ילד, מעת לידתו ועד בגרותו בקמפוס 'עלה' בבני ברק • "יש מצוות שהן בגדר 'מת מצווה', כי אנשים אינם מסוגלים למלא בעצמם את החיוב שמוטל עליהם. 'עלה' מקיים זאת בשליחותם", אמר (חינוך).

הרב גלאי בעלה

מאה סוגים שונים (!) של כיסאות נכים, מותאמים באופן אישי לכל אחד מכ-250 ילדי קמפוס 'עלה' בבני ברק, שהינם מוגבלים מעת לידתם ומלווים אותם עד הגיעם לגיל 21. אל המספר הבלתי נתפס הזה, נחשף הגר"ש גלאי בעיצומם של ימים קשים אלה, שעיניו זלגו דמעות. "אינכם יודעים", אמר ברגש עז לצוות המסור, "זו ממש הצלה למשפחות. אני מכיר מקרוב... יש לי נכדה, שמרותקת ל"ע לכסא, ויכולני להעיד עד כמה זהו עוגן הצלה לילדים עצמם, ולא פחות מכך למשפחתם".

את הדברים היוצאים מן הלב השמיע הגר"ש גלאי בעת סיור מרגש בקמפוס 'עלה' לילדים ובוגרים עם מוגבלויות, הממוקם בצפון בני ברק. מנכ"ל ומייסד הארגון, הרב יהודה מרמורשטיין סיפר שהילדים מקבלים עד גיל 21 מעטפת מקצועית מלאה, מבלי להתפשר על ה'יידישקייט'. הכיתות בנויות לפי מצבם. בכיתות המונשמים מותקנות מיטות בית-חולים לכל דבר, ויש כיתות שבהן יושבים על הכסאות המותאמים, ורוכשים מזון רוחני לנפש.

מנהל מרכזי 'עלה' באזור המרכז, הרב שלמה מרמורשטיין הוסיף, כי המדינה מתקצבת רק את המינימום, אולם ב'עלה' דואגים למצות את יכולת ההתפתחות של כל ילד בהשקעה מרובה ובלתי נתפסת, הרבה מעבר לתקציבו.

הגר"ש התרגש לשמע הדברים, והתבטא כי אכן, "רואים את ההשקעה. איזו זכות יש לכם!", אמר בהתפעלות, והוסיף משפט מרטיט: "איננו יודעים חשבונות שמים, מדוע ילדים אלה נולדו כך ומדוע הם כאן, לעיתים", אמר, "הם כאן רק כדי לזכות אחרים מבני ישראל שנולדו בריאים וישתתפו בהחזקתם. זה חלק מהערבות של כלל ישראל וחלק מהחובה שלנו".

דובר רשת 'עלה' שימי סגל הציג לגר"ש גלאי את הצוות המסור והרב גלאי בירכם: "אתם עושים מלאכה קדושה שלא כל אחד מסוגל ויכול לעשות", אמר בהתרגשות, "אתם דואגים לילדים של הקב"ה וזו זכות עצומה, כי לא מרגישים את הפידבק מהילד, רק עושים למען שמו יתברך, אשריכם!".

הגר"ש הוסיף, כי מצוות הטיפול במי שאין אחרים שיטפלו בו, היא בגדר 'מת מצוה'. כמה שהתפקיד נעלה יותר, הוא קשה יותר, ופעמים שמדת הדין מתוחה ורק אם נעשות פעולות לעורר רחמי שמים - אפשר להמתיק את הדינים.

"החסד שנעשה כאן מיסודו של הרב מרמורשטיין עם כל כך הרבה נשמות קדושות, יכול לסייע לעם ישראל בימים קשים אלה. הקב"ה הבטיח: "אם אתה משמח את שלי - אני משמח את שלך", ולכן מצווה לסייע למי שנטלו על עצמם את התפקיד הנעלה הזה", חתם הגר"ש גלאי ובירך את העובדים שפרצו בשירה נרגשת - 'שערי שמים פתח', והלבבות כולם נרעדו ונפתחו.

הרב גלאי בעלה (באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר