מנכ"ל משרד השיכון בפורום יזמים:

"פועלים להתנעת שוק הנדל"ן ע"י תמריצים ליזמים והנחות"

בפורום יזמי נדל"ן שנערך ע"י 'מרכז הנדלן' בשיתוף עם 'קרנות תשרי', פרט מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן את השפעות המלחמה על שוק הנדל"ן והצעדים להאצת השווקים בדגש על הציבור החרדי (נדל"ן).

מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן בפורום יזמי נדל"ן (צילום: באדיבות המצלם)

"בעקבות המלחמה, אנחנו פועלים יחד עם האוצר והיזמים, ליצירת מתווה הנחות ומענקים לרכישת דירה עבור מחוסרי דירה ראשונה", את הדברים אמר יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד השיכון בכינוס 'פורום יזמים' שנערך ע"י מרכז הנדל"ן ובשיתוף חברת 'קרנות תשרי'.

המנכ"ל הוסיף, כי בכוונת משרד השיכון לזרז את שיווק היצע הדירות הקיים היום בשוק, על ידי תקנות ותמריצים ליזמים ולרוכשים, זאת כדי להתניע מחדש את שוק הנדל"ן שעדיין נמצא במיתון. "המתווה המסתמן יציע לרוכש דירה ראשונה מענק מסוים מטעם האוצר בשילוב הנחה מצד היזם, דבר שיסתכם בהנחה משמעותית של כ-300,000 שקלים בממוצע לדירה, באותו מסלול זכאות של 'מחיר למשתכן'", אמר.

פורום 'שולחן עגול' נערך ע"י 'מרכז הנדלן' בשיתוף חברת 'קרנות תשרי', בו נטלו חלק עשרות יזמים ובעלי חברות נדל"ן בכירים המפגש כלל רב שיח בנושא אתגרי שוק הנדל"ן ליום שאחרי מלחמת 'חרבות ברזל', בהשתתפות מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן, איתן בר זאב יו"ר ביג מרכזי קניות וקרנות תשרי, רו"ח איטה קולדצקי שותפה ומנכ"לית קרנות תשרי, ואיציק טאוויל סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף אשראי והשקעות בנדל"ן בחברת הביטוח הראל.

רו"ח איטה קולדצקי, שותפה ומנכ"לית "קרנות תשרי" הציגה בכינוס את פתרון המשכנתאות הייחודי של החברה המותאם למגזר החרדי: "הציבור החרדי הוא מגזר צומח שאי אפשר להתעלם ממנו וצפוי להגיע לשני מיליון איש ב-2030", אמרה, "עפ"י נתוני הלמ"ס, יש כ-9,000 זוגות חרדים מתחתנים בשנה וכיוון שבד בבד עם החתונה, כרוכה רכישה של דירה, הביקוש לדירות מצד זוגות צעירים חרדיים הוא כמעט קשיח. נתון זה נבחן בקורונה ובעוד מצבי קיצון. גם במלחמה זה המגזר הראשון שהתאושש ורוכש דירות".

"הפתרון של תשרי הוא: מתן הלוואה לדיור (יד ראשונה), לתקופה של 5 שנים במימון של עד 86.5%. בתום התקופה, לאחר שהזוג יתבסס כלכלית, תוחלף ההלוואה במשכנתא בנקאית. במהלך התקופה ישולמו תשלומי עלות האשראי בלבד". יתרונות המודל לדברי קולדצקי הם: "מתן אפשרות לרכישת דירה עם הון עצמי נמוך במיוחד, מודל סטטיסטי יעודי היודע לתת ניקוד לזוגות צעירים עם פוטנציאל כלכלי וכן מתן פתרונות במקרים מורכבים שאין להם מענה בבנקים למשכנתאות".

עוד לדבריה: "בעידן של חוסר וודאות כלכלי ופוליטי, העובדה שההלוואה הינה לתקופה קצרה, נותנת מענה לחשש מהתחייבות למשכנתא ארוכת טווח. נקודה זו אף נבחנה בסקר האחרון שעשתה החברה בנובמבר האחרון עם IPANEL, כאשר 48% מהנשאלים תמכו בכך". קולודצקי ציינה, כי ההלוואות הן לדירות חדשות מקבלנים והם ניתנות במימון גבוה, הן לזוגות צעירים והן לרוכשים שזו אינה דירתם היחידה (משקיעים).

יצוין, כי בין יוזמי רעיון 'קרנות תשרי' הוא משה מונטג, ששימש למעלה מ-20 שנה כמנכ''ל 'הגמ''ח המרכזי' ומכיר היטב את המצוקה החרדית בנושא רכישת דירה לזוג הצעיר, וכן כיהן כיו''ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה בבית שמש.

'קרנות תשרי' ממומנת ע"י גופים מוסדיים ידועים: "מנורה מבטחים" וחברת הביטוח הראל', וכן ע"י חברת "לאומי פרטנרס" שהיא זרוע בנקאות ההשקעות של קבוצת לאומי.

פורופ יזמי נדל"ן (באדיבות המצלם)
פורום יזמי נדל"ן (באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר