לאור הטראומה

בראשות נכבדי ציבור: נחנך סניף חדש של 'בית חם' באופקים

באירוע קביעת המזוזות נשאו דברים שר העבודה הרב יואב בן צור, הרב מרדכי ליבר כהן רב קהילה ׳נחלת שמשון׳ באופקים וראש הכוללים ׳רינה של תורה׳, ראש העיר איציק דנינו ומנכ"ל בית חם הרב אריה מונק (חרדים).

רבני ופרנסי העיר ושר העבודה בחניכת סניף חדש של 'בית חם' באופקים (צילום: באדיבות המצלם)

באירוע רב רושם חנכה עמותת 'בית חם' את הסניף החדש באופקים בו יוענקו על ידי הצוות המקצועי של 'בית חם', סדרות של טיפולים בטראומה עבור תושבי אופקים - לצד שורה של טיפולי מרפאה המשיקים לצורך העולה בימים קשים ומורכבים אלה, כאשר כאמור, כלל הטיפולים יועברו בהתאמה מלאה וברגישות לצרכי האוכלוסייה החרדית. המעמד התקיים בהשתתפות שר העבודה הרב יואב בן צור, ראש עיריית אופקים איציק דנינו, מנכ"ל עמותת 'בית חם' הרב אריה מונק, הרב מרדכי ליבר כהן רב קהילה ׳נחלת שמשון׳ באופקים וראש הכוללים׳ רינה של תורה׳, הרב אברהם דייטש סגן רה"ע, הרב שלמה עזרן סגן רה"ע אןפקים, רבנים ואישי ציבור.

לאחר קביעת המזוזות נשא דברים שר העבודה הרב יואב בן צור שאמר: "מתקומתה של ישראל לא הייתה כמות כל כך גדולה של אזרחים הזקוקה לסיוע ומעטפת טיפולית לחיזוק החוסן הנפשי.

המראות הקשים שפקדו אותנו בטבח האכזרי בשמחת תורה פצעו את הנפש של כולנו ומלווים רבים מתושבי הדרום עד עצם היום הזה.

כשר הממונה על הביטוח לאומי, מול האתגריים הביטחוניים, כלכליים שעימם אנו מתמודדים מאז שמחת תורה, האתגר הגדול ביותר עבורי, הוא הדאגה לבריאות הנפש וחיזוק החוסן הלאומי של אזרחי ישראל.

אני מאמין כי, אמונה, תקווה ומשמעות נותנים לכל אדם את הכוח להתמודד, אולם לצידם דרושה מעטפת של תמיכה מקצועית שתפנה את מבטו מהמשברים הגדולים אל עבר הצעדים הקטנים, שלוקחים אותו קדימה אל עתיד טוב יותר.

מהיכרותי רבת השנים עמותת בית חם בניהולו של המנכ"ל הרב מונק, היא החלוצה בתחום השיקום הנפשי בישראל וממשיכה להוביל את עולם הטיפול, השיקום והשילוב של אנשים בקהילה. הרב מונק והצוות המקצועי בבית חם זוכה להערכה רבה בכל משרדי הממשלה והדרג המקצועי".

השר הרב בן צור הוסיף ואמר: "חנוכת הסניף החדש של בית חם אופקים היא בשורה אדירה לתושבי הדרום. מדובר בתוספת של מאות טיפולים מידי חודש, בית חם ייתן אור ומזור למשפחות רבות שיוכלו לחיות חיים נורמטיביים".

הרב מרדכי ליבר כהן רב קהילה ׳נחלת שמשון׳ באופקים וראש הכוללים׳ רינה של תורה׳ אמר בדברי הברכה שנשא: "הרב מונק לא חיכה לתקציב. הוא שמע על הצורך ומיד פתח מרפאה. רואים שיש לו לב חם, ורק מי ששיש לו לב חם יכול להעביר את החום למטופלים".

ראש עיריית אופקים איציק דנינו כובד לשאת דברים ואמר: "אני חבר בועדת נפגעי פעולות האיבה, ויודע כמה זה חשוב. אני מבקש להודות לבית חם ולשר העבודה הרב בן צור על פעולותיו. העיר אופקים ספגה אבדות רבות ומשקלול שאני עשיתי יש כ6000 איש שעברו טראומה מאז תחילת המלחמה".

מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק אמר בפני המשתתפים: "צריך הרבה כוחות לכל הנטל הזה. המקום הזה הוא ללא עלות. אנו דואגים למקומות תעסוקה ועוד".

הרב מונק גילה כי "כבר כרגע נרשמו למעלה מ100 מטופלים שרוצים להתחיל טיפול במרפאה החדשה".

עמותת 'בית חם' מעניקה שירותי טיפול ושיקום בקהילה כבר מעל 25 שנה. אלפי אנשים המתמודדים עם משברי חיים שונים זוכים לתהליך טיפולי-שיקומי, באמצעות צוות של כ-400 עובדים עם ניסיון טיפולי רב הנותנים מענה מקצועי, מגוון ורגיש תרבות. העמותה מפעילה 7 מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ, ושני גופים גדולים לטיפול וליווי נפגעים - מרכז "בנפשנו" ומרכז "בליבנו".

הרב מונק הודה לשר העבודה ואמר: "מהרגע הראשון היית הראשון שנאבק על הכסף שצריך לפעילות בריאות הנפש. זה נותן לנו כח ומראה שיש מישהו מאחורינו. זו מנהיגות. אני עובד למעלה מ22 שנה אל מול הרשויות ואני יודע כמה זה נדיר".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר