בלעדי ● פרוש יציע לשר הפנים:

"להתנות השארת ילדי זרים תמורת תקצוב לעמנואל"

התקשורת מפעילה לחץ כבד על שר הפנים אלי ישי שיסוג בו מהחלטתו לגרש מהארץ 400 ילדי עובדים זרים. לסגן שר החינוך יש פיתרון יצירתי: במפגש עם הורים בעמנואל, אמר פרוש כי יציע לישי - שיתנה את השארתם של הילדים תמורת תקצוב לבית-הספר של סלונים בעמנואל. בלעדי ל"כיכר השבת" (חדשות, חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
פרוש וישי (פלאש 90)

יומיים לאחר החלטת משרד החינוך לאשר "מוסד פטור" לבית-הספר החסידי בעמנואל, ביקר סגן שר החינוך מאיר פרוש ביישוב עמנואל, ונפגש לשיחה עם הורי התלמידים כאשר ביקש לעמוד מקרוב על ההתארגנות בפתיחת בית-הספר.

פרוש, שהיה מעורב בתקופה האחרונה בנושא ההסדר ל"מוסד פטור", שוחח עם ההורים שעה ארוכה.

פרוש אמר כי הוא שמח שבסופו של דבר הגיעו כולם למסקנה, שהויכוח בענין בית הספר בעמנואל, היה בגין הבדלי גישה השקפתית בדרכי החינוך, ולא חלילה על רקע עדתי שהיא פסולה מכל וכל, ועובדה שניתנה ההמלצה לאשר פתיחת בית הספר במעמד מוסד פטור.

במהלך השיחה, דנו ההורים עם פרוש על נושא אי-התקצוב לבית-הספר.

"מוזר מאד הדבר", אמר אחד ההורים, "שבימים אלו כאשר הארץ רועשת וגועשת בנושא ילדי העובדים הזרים השוהים בארץ באופן לא חוקי, כאשר כל העתונות מגויסת להביא לשינוי ההחלטה שנתקבלה ולהשאיר אותם בארץ, בה יזכו לגני ילדים ובתי ספר ושרותי רווחה – באותה שעה מתקבלת החלטה להפלות אותנו לרעה, למנוע מאתנו תיקצוב, מבקשים אנו לדעת מהו הקריטריון והסטטוס לפיו נקבעים זכויות העובדים הזרים, מה עלינו לעשות כדי שנקבל לפחות אותו יחס, האם עלינו לוותר על עקרונותינו חלילה".

פרוש השיב להורים: "שר הפנים אלי ישי, כפי שהנכם מודעים לכך, נמצא כעת תחת מיתקפה תקשורתית אדירה כנגד ההחלטה שנתקבלה בממשלה לגרש את ילדי העובדים הזרים, כאשר שרים בכירים לוחצים שהנושא יובא לדיון חוזר בממשלה - אני בטוח בכך שבאם הוא יתנה את השארתם בארץ, במימון החינוך של ילדי עמנואל, אזי קולם של אותם יפי הנפש אשר מצוקת ילדים הוא כביכול - בראש דאגתם - לא ישמע יותר, ולאור השיחה אתכם אני מתכונן לפנות לשר הפנים בנושא.

במילות סיכום, אמר פרוש: "אין ספק בכך שעם ישראל לא ישכח את עמידתכם האיתנה והנחרצת על עקרונות יסודות ערכי החינוך עפ"י הוראתם הק´ של מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א ובמסירות הנפש המופלאה שגילתם, וצבור החרדים והיראים לדבר ה´ בוודאי יעמדו לימינכם לעזור לכם במימון הוצאות הניהול השוטף של בית הספר החדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר