מקורבי סער ל"כיכר השבת":

"כינוסים לא ישנו מציאות: יש ליב"ה, יש גם תקציב"

"כינוסים לא ישנו את המציאות. השר אמר ויישם את הנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה לגביי הרשתות - תקצוב לפי הליב"ה" - כך אומרים היום גורמים המקורבים לשר החינוך גדעון סער בשיחה עם "כיכר השבת", ביום שאחרי כינוס החירום של גדולי ישראל נגד התערבותו הבוטה בחינוך החרדי הטהור (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
"יש ליב"ה, יש גם תקציב". סער ונתניהו (פלאש 90)

"כינוסים לא ישנו את המציאות. השר אמר ויישם את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה לגביי הרשתות - תקצוב לפי מקצועות הליב"ה" - כך אומרים בצהריים (שני) גורמים המקורבים לשר החינוך גדעון סער בשיחה עם "כיכר השבת", ביום שאחרי כינוס החירום של גדולי ישראל נגד התערבותו הבוטה של השר במערכת החינוך החרדית.

המקורבים מסבירים כי השר אמר שבישיבות הקטנות אין סיכוי להכניס אין תוכנית הליב"ה. "הוא יצטרך למצוא מסלול עוקף של השלמת הלימודים. אחרי הכל הם מתוקצבים פחות מתלמיד רגיל", הוא אומרים.

בכינוס חירום שנערך אמש (ראשון) בביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן בבני-ברק, הביעו גדולי התורה את מחאתם על התערבותו של סער. נשאו דברים: הרב יוסף אפרתי שהקריא את מכתב הגרי"ש אלישיב, הגרמ"י לפקוביץ´, הרה"צ הר"י הגר, הגראי"ל שטיינמן, והאדמו"ר מבעלזא שדיבר דווקא בלשון הקודש ולא באידיש.

הכינוס, בו השתתפו חברי-הכנסת של יהדות התורה (למעט ליצמן), נתן יד תומכת לנציגים החרדיים בכנסת. הדרישה המרכזית של הנציגים החרדיים משר החינוך היא הובלת מהלך חקיקתי שיסדיר את תקצוב והפעלת מוסדות הפטור, או את המוסדות הנכללים ב´מוכר שאינו רשמי´.

סער הסכים לדרישה הזו במהלך המשא ומתן הקןאליציוני, ואפילו שכנע את החכי"ם החרדיים שהדבר לא יועלה על הכתב, כי "תסמכו עלי, עדיף כך".

ברגע שמצב המוסדות יקבע בצורה חוקתית, לא יוכל משרד החינוך לשנות את כללי המשחק בכל פעם שרק ימצא לנכון. גם לבית-המשפט יהיה נוח בצורה הזו, לדחות עתירות קנטרניות נגד החינוך החרדי, תוך הפניה לחוק. במצב זה לא יוכל סער להפעיל בכל פעם דרישות חדשות ממוסדות החינוך החרדיים בכדי לזכות בכותרות.

מעבר לדרישה הזו, יש את המסר המרכזי המועבר מהכינוס ש´אין על מה לדבר´. למשרד החינוך אסור להתערב בתכני החינוך החרדי, ויהיה מה. זהו יסוד בקיום החברה החרדית והעמדה הזו לא תשתנה בשום מחיר שבעולם.

למרות הצהרותיו של שר החינוך לנציגים החרדיים, בשבוע שעבר הוא הצהיר בכינוס התמ"ת: "מי שמקבל מהמדינה 100% תקצוב, ילמד 100% ליב"ה. אם לא, התקציבים יקוצצו. הפיתוח של משרד החינוך את החינוך של החרדים הוא בעיצומו. אנחנו פועלים עם משרד האוצר למטרה זו".

אמירה זו, אם תרצו, הקפיצה את כל מערכת החינוך החרדי, שהבינו כי שר החינוך מהתל בהם, ובנציגיהם בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר