הגר"מ מאזוז נגד ח"כ אמסלם: "אסור לדבר נגד ישי"

"קול ברמה" חושף מכתב חדש של הגר"מ מאזוז נגד ח"כ אמסלם: "אסור לדבר מילה על השר ישי". בלעדי ב"כיכר השבת": המסמך המלא (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

מכתב הבהרה שמתפרסם היום (ראשון) בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" מגלה את דעתו של הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א על ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס.

"אני מתנער מכל הרעיונות שעושה אמסלם בלי רשותי וידיעתי והכל עושה על דעת עצמו בלבד", כותב הרב מאזוז.

הרב מאזוז מבהיר את מטרת פרסום המכתב: "היות שהוצאתי שני מכתבים בעניין אמסלם, וחשבו הרואים שהם סותרים זה לזה, מוכרח אני להבהיר שלא השתנתה דעתי מעולם, רק שאנו מתנהגים בדרכי נועם ובשפת נימוסים עדינה".

במכתבו מדגיש הרב מאזוז: "אסור לדבר מילה על מרן, הראשל"צ הרב עובדיה יוסף שליט"א,. אסור לדבר מילה על יו"ר התנועה שהוא שלוחו של מרן ושלוחו של אדם כמותו, אסור ללעוג לאברכים המוסרים עצמם על לימוד תורה".

במכתב זה, לראשונה, מתייחס הגר"מ מזוז לח"כ אמסלם ללא התואר רב.

מקורביו של אמסלם אומרים בשיחה עם "כיכר השבת": "אתמול קיבל הציבור בישראל שיעור הדגמה, בשידור חי, לדברים אותם אומר הרב אמסלם מזה שנים. מקורבי הגר"ע יוסף שליט"א גרמו אתמול לחילול שם שמים חסר תקדים. כאשר מרן גדול הדור חוזר ואומר לאלפים, בשיעורו השבועי בלוויין, כי 'ביתי פתוח לכל', בזמן שכל ינוקא בהר נוף יודע שדלתו של הרב חסומה, אי אפשר לגשת לדבר עם הרב בצורה רצינית, אולי, במקרה הטוב, אפשר לקבל ברכה, לטיפה על

הלחי או לנשק את ידו".

לדברי המקורבים, "רבני הימין וח"כים ד"לים, ביניהם ח"כ מיכאל בן ארי, נחסמו רק השבוע מלהכנס אל הגר"ע יוסף ולדבר עמו בעניין ההקפאה. מרן אינו יודע זאת! בזמן שכל המדינה שמעה את הרב אמסלם קורא לכלל הציבור לשלב תורה ופרנסה, למעט הבודדים שראויים ומוכשרים מבחינה כשרונית ומנטלית לשבת ללמוד ולצמוח בתורה, דיבר הגר"ע יוסף בשיעור על כך שהרב אמסלם אומר לאברכים לעזוב את התורה. הוכחה חותכת מאין כמוה להצגת נתונים שקריים והעלמת האמת ממרן הראשל"צ.

"הפשע הנורא של השימוש הציני וחסר העכבות בגדול הדור, שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של תורה והלכה, יישפט בדפי ההיסטוריה להוקעה ולדראון עולם. העובדה שמרן הגר"ע יוסף נמצא במעין שבי על ידי בני ביתו, הוא דבר שלא נמצא לו אח ורע בעולם של תורה ויראת שמים.

"הציבור יבוא חשבון, בבוא העת, עם אותם האנשים צרי האינטרסים וחסרי המוסר, שהפכו את מרן גדול הדור לקרדום לחפור בו. ולגבי המכתב של הגר"מ מאזוז: את אותם הפטנטים המרושעים, חסרי הכבוד, הדיקטטוריים, הנפשעים והחצופים, שהם עושים על מרן הגר"ע יוסף הם מעתיקים

ומשכפלים, לצערנו, לרבנים אחרים. הרב חיים אמסלם מכבד, מוקיר ומעריך כל מי שגדול בתורה, ולא משנה מאיזה מגזר ולא חשוב מאיזו עדה. אך הרב אמסלם אישיות תורנית חשובה, ומשכך הינו יכול להחליט לעצמו איך יתנהל ומה יעשה".

אתמול: הגר"ע יוסף בהתייחסות ראשונה

שבועיים אחרי שפרצה סערת אמסלם, וימים ספורים לאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית שכינס בכנסת, נשיא מועצת החכמים, מרן פאר הדור והדרו, הגר"ע יוסף שליט"א, מתייחס אמש לראשונה לפרשה, במהלך דרשתו השבועית.

"יש שמדברים על הישיבות, אומרים ישיבות זה בשביל תלמידי חכמים גדולים, שיהיו דיינים, שיהיו רבנים ומי שלא מתאים לכך צריך ללכת לעבוד... כך יש קולות בחוץ... זה לא קולות של תורה, זה קולות בניגוד לדעת התורה... בני הישיבות צריך לשבח אותם, לנשק אותם", אמר מרן ובכך הצהיר מה הוא חושב על דבריו של חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם, שסבר כי לימוד תורה לא שייך לכל אחד.

מרן תקף ישירות את שיטתו של אמסלם: "מי שאומר לבחורי ישיבות ללכת לעבוד הוא חסר אמונה בתורה שלנו. אנחנו מאמינים בני מאמינים. כל מי שלומד תורה עושה נחת רוחו לקב"ה, אשרי מי שעמלו בתורה".

"כל אלה, בני הישיבות, שמוסרים את נפשם לתורה, צריך לשבח אותם, צריך לפאר אותם, הם מעמידים את העולם", אמר מרן, אשרינו שיש אנשים שכאלה. הם מוסרים את עצמם ללימוד התורה. צריך להתפאר בהם, לשמוח בהם, לא לדבר עליהם שלא עושים טוב. חלילה וחס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר