סערת המכתב

הרב אליהו במכתב לרבנים: "למרות ההתקפות, אמשיך"

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת לא מתכוון לוותר, למרות המכה התדמיתית שספג במהלך הימים האחרונים. "התקפות השמאל והנגררים אחריהם הביאו לתנופה גדולה של עשרות רבנים שמצטרפים לפסק זה", הוא כתב אתמול לרבנים והבטיח שיגייס עוד מאות חתימות נגד השכרת דירות לערבים (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו (פלאש 90)

מכתבם של עשרות הרבנים הקוראים שלא להשכיר או למכור דירות לערבים, מוסיף לעורר סערה. בימים האחרונים חזרו בהם שורת רבנים וביקשו להסיר את חתימתם מהמכתב, אבל למרות הכל, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת לא מתכוון לוותר.

אתמול ספגו מארגני המכתב מכה אחרי מכה. לאחר שפורסם כי הגראי"ל שטיינמן סרב לחתום על המכתב, התברר אתמול כי מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב התבטא בחריפות על הרבנים שחתמו: "צריך לקחת מרבנים כאלה את העט, ודעתי בנושא הזה ידועה", אמר הרב לבני ביתו, ובכך הובררה עמדת התורה וההלכה בצורה חד משמעית.

וזה לא נגמר שם. בשעות הערב נודע כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הנחה את הגורמים במשרדו לבחון האם קיימים היבטים פלילים בגילוי הדעת שפרסמו עשרות רבנים.

לדברי היועץ, התבטאויות הרבנים אינן עולות בקנה אחד עם התנהלות ציבורית ראוייה.

אבל הרב אליהו, כאמור, בשלו.

אתמול הוא שיגר מכתב לרבנים שכבר חתמו על המכתב והבטיח כי ימשיך לגייס חתימות נוספות ותמיכה רחבה יותר.

"מעז יצא מתוק", כתב הרב אליהו לרבנים, "התקפות השמאל והנגררים אחריהם הביאו לתנופה גדולה של עשרות רבנים שמצטרפים לפסק זה.

"הם מבינים כי אנו בשעת מבחן, האם רבנים יכולים לפסוק על פי דין תורה או שהם לא יכולים לומר ´דבר ה´ זו הלכה´. לפי קצב ההצטרפות אנו מעריכים כי בשבוע הקרוב יחתמו מאות רבנים על פסק הלכה זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר