הסיפור המלא

מגייס הכספים נמלט לחו"ל, החובות - של ראשי ישיבות

מנהל רשת מוסדות תורה בירוחם נמלט במפתיע לחו"ל, לאחר שבמשך שנים ארוכות גייס תרומות למוסדות התורה ביישוב. אחרי שהיקף התרומות הלך והתמעט, הוא החל ללוות משורת גמ"חים. הערבים היו אברכים וראשי ישיבות טובי לב. "לא מדובר בעוקץ", אומרים חבריו, "לא היה לו מה לעשות" (ארץ)

בני סגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

בירושלים התקיימה אחר הצהריים אתמול אסיפה דחופה בה השתתפו שורת עסקנים וראשי מוסדות. המטרה: התגייסות של בכירי העסקנים בציבור החרדי להצלת עשרות אברכים וראשי ישיבות שנקלעו לחובות כבדים, בשל המשבר הכלכלי הקשה שפקד את העולם כולו.

תחילת הפרשה לפני חודשיים. מנהל רשת מוסדות תורה ביישוב ירוחם נמלט במפתיע לחו"ל, לאחר שבמשך שנים ארוכות גייס תרומות למוסדות התורה.

בשנתיים האחרונות היקף התרומות הלך והתמעט. "אנשים הפסיקו לתרום, וגם משרדי הממשלה קיצצו בתקציבים", מספרים גורמים המעורבים בפרשה.

אבל מה יהיה על המוסדות המפוארים, שביניהם רשת כוללים בהם לומדים טובי האברכים של ירוחם, המביאים מעט פרנסה לביתם מהקצבה אותה הם מקבלים בכולל? מנהל המוסד החל ללוות כספים מגמחי"ם גדולים בציבור החרדי, בעיקר כאלה שמציבים למוסדות תורה רשת ביטחון של סכומים גדולים.

מתברר שגם מוסדות התורה הגדולים והמוכרים צריכים להציג ערבים בפני מנהלי הגמחי"ם בבואם לבקש הלואות.

לשם כך, מנהל המוסדות המדובר גייס ראשי ישיבות מוכרים, שמכירים את האיש ומוסדותיו שנים רבות. אלה, לצד כמה עשרות אברכים מהקהילה עצמה, חתמו ערבויות על סכומים אדירים שנלקחו כאמור מגמחי"ם, עבור המשך החזקת התורה במוסדות.

במשך כשנתיים הצליח האיש לגלגל כספים תוך שהוא לווה מגמ"ח אחד ומחזיר למשנהו, עד לחודש אלול האחרון.

הסכומים המטורפים שנצברו על כתפיו של האיש, היקף ההלוואות והחובות לגמחי"ם ולבנקים לא הותירו לו כל ברירה - והוא נמלט לחו"ל.

בימים האחרונים פנו הגמ"חים אל ראשי הישיבות והאברכים וביקשו מהם לשלם את חובותיהם, מדין הערבות עליה חתמו. כל החותמים ידם אינה משגת אפילו תחילת תשלום החוב והצרה הפכה לצרורה.

שורה ארוכה של עסקנים מנסים למצוא פתרונות ולצאת למסע גיוס כספים בישראל ובעולם להצלת עולם התורה בירוחם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר