מהומות בתי וורשא 2?

הסיקריקים יוצאים למלחמה: נגרש את הבריונים הפולנים

לא שקט בבתי וורשא: שוב עימות חזיתי של כולל פולין והסיקריקים, והמאבק העז סביב מבנה צפוי להביא לפיצוץ ● הסיקריקים טוענים: פעילים של "כולל פולין" משליטים טרור, ומתנכלים אל כל מי שיוצא נגדם ● בין הקורבנות: כתב "המבשר", יוחנן ברנשטין, שהעז לפרסם ידיעה נגדם ● כל הפרטים (חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה: פלאש 90

לאחר חודשים של שקט יחסי בבתי וורשא, נראה כי מלחמות היהודים בשכונה שבות - ובמלוא העוצמה.

מדובר ב"בתי ההקדש" הנמצאים בלב מחלוקת בין אנשי "כולל פולין" לסיקריקים. בשיאן של המהומות, ריססו הסיקריקים כתובות נאצה וניסו לפרוץ אל המבנה.

הפרשה המרתקת הגיעה לאחרונה לפתח בית-דינו של הגר"י סילמן. שני הצדדים שטחו את טענותיהם בפני חברי בית-הדין, בניסיון לגבש פשרה בכל הקשור לשליטה על המבנה.

בתום דיונים סוערים, הרבנים הודיעו כי על שני הצדדים להסדיר את המחלוקת באמצעות מינוי נציגים שיקבעו חלוקה הוגנת בין הצדדים.

לפני כחודשיים, בעיצומו של חג החנוכה, שיגרו הדיינים הרב נתנאל לינדר והרב משה אייזנשטין לאנשי "כולל פולין" מכתב שבו הם מבקשים להשיב את הסדר על כנו ומפצירים בהם להגיע להסדר שירגיע את הרוחות.

חלפו מספר חודשים, ודבר לא נעשה. הסיקריקים טוענים כי חרף המכתב, אנשי "כולל פולין" התבצרו בעמדתם וסרבו להגיע להסדר.

טרור בשכונה

בד בבד, אנשי כולל פולין החלו לתכנן את מסע הנקמה הגדול כנגד הסקריקים. "לשכונה הגיע דייר חדש שמשליט טרור במקום", הם אומרים.

לפי הדיווחים, הדייר שזהותו טרם נחשפה אטם את דלתות ביתם של משפחות הירשמן ורוסט, כדי לשלוח מסר לסיקריקים. הדייר הותיר אחריו פתק עם הכיתוב "עין תחת עין שן תחת שן".

והסיקריקים לא לבד. כתב המבשר, יוחנן ברנשטין, התלונן כי באחד הימים מאן דהו אטם את הכניסה לביתו. פתק דומה, עם הכיתוב "עין תחת עין", הושאר גם שם.

ברנשטיין הצליח להרגיז את אנשי "כולל פולין" לאחר שפרסם עליהם ידיעה לא מחמיאה, המקשרת אותם בעקיפין לחטיפת ילד בן 12.

הסיקריקים, מצידם, מבטיחים שלא לשבת בחיבוק ידיים. "אם הבריונים הפולנים לא יעזבו את השכונה, נשיב להם כגמולם", הם מאיימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר