הרב של כפר-חב"ד מתייצב לצידו של הרב עמאר

הגאון רבי מרדכי-שמואל אשכנזי שליט"א, המרא דאתרא של כפר-חב"ד וחבר בית-דין רבני חב"ד בישראל, פרסם בצהריים (חמישי) מכתב תמיכה בראשון-לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי משה-שלמה עמאר שליט"א, בעניין הגיור הצבאי * ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפויים עשרות רבנים מרחבי הארץ לפרסם מכתב תמיכה חד משמעי ברב עמאר שליט"א

ניצן ארליך | כיכר השבת |

תמיכה מחב"ד: הגאון רבי מרדכי-שמואל אשכנזי שליט"א, המרא דאתרא של כפר-חב"ד וחבר בית-דין רבני חב"ד בישראל, פרסם בצהריים (חמישי) מכתב תמיכה בראשון-לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי משה-שלמה עמאר שליט"א, בעניין הגיור הצבאי.

"בשעתו, היה כ"ק אדמו"ר (הרבי מליובאוויטש זצקו"ל. נ"א) התבטא בפעם האחרונה בקשר ל´מיהו יהודי´, היה לשונו הקדוש שהוא מוסר את עניין ה´גיור כהלכה´ לידי הרבנות הראשית לישראל והדבר בסמכותה ובהכרעתה", כותב הגרמ"ש אשכנזי במכתבו.

"גם היום, עניין הוא בסמכות הרבנות הראשית לישראת ונאמן עלי הראשון לציון מרן הגרש"מ שליט"א עמאר בחזקה על חבר שלא יוציא מתחת ידו דבר שאינו מתוקן", כותב המרא שאתרא.

הוא מסיים את מכתבו בהצהרה חד משמעית: "לפי עניות דעתי אין לרבני חב"ד מה להתערב בזה".

תגובה למחאה

השורה האחרונה במכתב, נכתבה בעקבות מכתב אחר שפרסמו אתמול (רביעי) מספר רבנים, חסידי חב"ד, שאינם משתייכים לגוף הרבני הרישמי של החסידות, ´ועד רבני חב"ד´.

תחת הכותרת "‫מחאה נמרצת", כתבו אותם רבנים‬: "אנו החתומים מטה, רבני חב"ד די בכל אתר ואתר בארצנו הקדושה תובב"א, מוחים נמרצות על הנסיונות‬ ‫לאחרונה לתת תוקף ´הלכתי´ לגיורים שנעשו, ונעשים חדשים לבקרים, בתוככי צה"ל. ובכך לפגוע, לערער‬ ‫ולקעקע את חומת עם ישראל ולהביא התבוללות מבהילה של גוי קדוש בין גויי הארצות!‬

"גיורים אלו מסכנים את עצם קיומו של עם ישראל על ידי פריצת המחיצות של שם ישראל", כותבים הרבנים.

עוד נכתב: "‫גדולי ישראל שביררו את סוגיית הגיור הנ"ל נוכחו לדעת מתוך מאות מסמכים ועדויות שמגיעים יום יום לבתי‬ ‫הדין הרבניים, כי אפילו הועדות לבדיקת הגיור מודים במפורש כי כבר בשלבים הראשונים של הדרכת‬ ‫המתגיירים אין הקפדה על תכני הלימוד, כאשר המורים משלבים לימודי כפירה בקדושתה של התורה‬ ‫ונצחיותה. ועוד והוא העיקר: גם הרבנים המגיירים עצמם השמיטו, זלזלו ומזלזלים בעיקר הגדול שכל הגיור‬ ‫תלוי בו.

‫"נתינת תוקף הלכתי לגיורים אלו מהווה חילול השם שלא היה כמוהו לעולמים! חילול כבוד התורה וחילול שם‬ ההלכה אשר בשמה מכשירים גיורים אלו! וידועים בשער בת רבים שיחותיו הנוראות של הוד כבוד קדושת גאון‬ ‫ישראל וקדושו מרן האדמו"ר מליובאוויטש שבמשך עשרות שנים רצופות זעק והתריע על גזירה איומה זו‬ שלא היתה כמוהו מזמן חורבן הבית!) ובתקופת ´גיורי וינה´ שנעשו בשנת תש"ל בחסות הרבנות, לחם‬ ‫כארי ביחד עם גדולי ישראל ובזכות התערבותו נפסקו אז ההכשרים ההלכתיים לגיורים מעין אלו).‬

"‫אנו פונים מלב קרוע ובשמה של ההלכה, לכל המעורבים בדבר: בואו חשבון! חזרו בכם מדבריכם והכריזו ברור:‬ זאת התורה וההלכה לא תהא מוחלפת!!! אמת ה´ לעולם!!! אין ולא יכול להיות גיור שאינו עומד עם כל תנאי‬ ‫ההלכה הברורה! ובזכותכם יצא דבר ה´, זו הלכה, מירושלים ויקודש שמו ית´ ושם התורה הקדושה וההלכה לעיני‬ כל עמי הארץ!‬ קבלת עול מצוות בעת הגיור על מנת לקיימם בפועל במשך ימי חייהם!‬ רס"ח ס"ג שאי קבלת מצוות על מנת לקיימן מעכבת בזה לכל הדעות ואפי´ בדיעבד ואין חולק בזה)".

כך או כך, ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפויים עשרות רבנים מרחבי הארץ לפרסם מכתב תמיכה חד משמעי ברב עמאר שליט"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר