מעכשיו: גם תלמידים חרדים ילמדו שואה

מסלולי "מהדרין" קמו במוזיאון השואה בקיבוץ לוחמי הגטאות, בשיתוף פעולה עם "אל המעיין" מאפשרים לתלמידים חרדים לבקר. ח"כ ישראל אייכלר מברך * מנהל המוזיאון, רמי הוכמן, סיפר כי הופתע משיתוף הפעולה ומהעובדה שהרבנים עימם התייעצו גילו פתיחות וליברליות. כל הפרטים

איטל קציר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

מסלולי "מהדרין" שהוקמו במוזיאון השואה בקיבוץ לוחמי הגטאות, יאפשרו גם לתלמידים חרדים לקחת חלק בביקור במוזיאון שנחשב לתחנת חובה לכל תלמיד בישראל.

עד עתה, לפי הדיווח במעריב, נמנעו תלמידים חרדים לבקר במוזאונים משום שבמהלך הסיור הוצגו תמונות בלתי ראויות.

כעת, "מוזיאון לוחמי הגטאות" מציג שיתוף פעולה בינו לבין רשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס שיאפשר את הביקורים הללו, לאחר שהוקם מסלול מיוחד המיועד לחרדים.

מעבר לכך שכל התמונות והמיצגים שיוצגו בו יותאמו לרוח היהדות, המסלולים יציגו את הפן הדתי של הגטאות וקדושי השואה, ויעסוק בין היתר בשמירת תורה ומצוות מתחת לאפם של הנאצים.

מנהל המוזיאון, רמי הוכמן, סיפר כי הופתע משיתוף הפעולה ומהעובדה שהרבנים עימם התייעצו גילו פתיחות וליברליות. "במסגרת שיתוף הפעולה נוספו קטעי וידאו וקטעי הנצחה מפיהם של ניצולים חרדים, לאחר שהתברר כי בקטעי הוידאו המוצגים לא היה ניצול חרדי אחד".

בית-ספר חרדי ממגדל העמק חנך בשבוע שעבר את המסלול החדש. המנהלת שיגרה מכתב נרגש להנהלת המוזאון בעקבות הביקור, וציינה כי זוהי "תרומה חשובה לדורות הבאים ולציבור החרדי כולו".

נודע, כי בימים אלה מתנהלים מגעים להקמת מסלול דומה גם במוזיאון "יד ושם" בירושלים.

ח"כ הרב ישראל אייכלר ברך על היוזמה. "אין מערכת חינוך שמקדשת את זכר החיים של קדושי השואה יותר מהחינוך החרדי", הסביר אייכלר. הוא ציין מדוע נמנעו לבקר במוזאונים: "המקום שלנו הוא לא מוזיאון, אלא בית המדרש והשטיבעל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר