מסע הטריפות: "ברובע היהודי, הכל כשר"

מנכ"ל החברה לשיקום הרובע היהודי, הרב שלומי אטיאס בעקבות סערת מסע הטריפות בירושלים: "העירייה תציין במפורש מה כשר ומה לא. מהומה על לא מהומה". לדבריו, "כששמעתי שמתחיל בלגן, ניסיתי לעשות הכל בכדי שלא יהיו מלחמות מיותרות בין הצדדים". בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

ישראל שקד | כיכר השבת |
ירושלים (פלאש 90)

עיריית ירושלים מתכננת לקיים בסוף החודש אירוע המוני, בשם "אלף טעמים", שיימשך על-פני מספר לילות ובו אלפי צועדים יבקרו ברובע היהודי, הנוצרי והמוסלמי בעיר העתיקה, ויפקדו מסעדות שונות ודוכני אוכל - שרובם הגדול צפוי להגיש טריפות ונבילות.

רבני העיר העתיקה נחרדו לגלות כי אלפי המשתתפים יאכלו טריפות בלבו של הרובע היהודי, ונחלצו להיאבק למען ביטול האירוע. בפגישה שקיימו עם מרן הגרי"ש אלישיב, במהלכה הציגו בפניו את פרטי הפרשה, פסק הגרי"ש כי "צריך לזעזע את ירושלים ולמחות מחאה גדולה על המקרה הזה והאירוע הזה".

רבה של העיר העתיקה, הרב אביגדור יחזקאל נבנצל, מיהר לשגר מכתב בהול למנכ"ל החברה לשיקום הרובע היהודי, הרב שלומי אטיאס, בו הוא קובל על קיום האירוע וקורא לביטולו המיידי.

"הננו לגלות דעתנו ולהקים קול מחאה וזעקה על כך שמתכוננים לעשות סיורים בעיר העתיקה הכוללים ארוחות במסעדות של מאכלות אסורות, ר"ל, נבילות וטריפות, ומבקשים מכבודו ומכל מי שביכולתו לבטל לאלתר דבר נורא זה ולא לסייע בשום צורה שהיא לדבר נורא וחמור זה", כותב הרב נבנצל, במכתב אליו צירפו את חתימתם רבנים נוספים.

את המכתב העביר הרב נבנצל גם לרב יעקב סבג, ראש אגף כשרות ארצית ברבנות הראשית לישראל, שמיהר מצידו לשלוח מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בבקשה לשנות את אופי האירוע ולדאוג כי האוכל המוגש בו יהיה כשר.

"אירועים ציבוריים מהסוג דלעיל הנעשים בחסות עיריית ירושלים עשויים להיתפס ככשרים ועל כן קיים חשש למכשלה ציבורית ופגיעה ברגשות הדת", כתב הרב סבג לראש העיר. "נבקש מכבודו לדאוג לכך שרק דוכנים כשרים יוכללו בפרוייקט זה לרווחת הציבור ולמניעת מכשלה שכזו ויהיה זה לכבודה של ירושלים".

אטיאס: כל האוכל כשר

מנכ"ל החברה לשיקום הרובע היהודי, הרב שלומי אטיאס, אומר בשיחה עם כתב "כיכר השבת" כי אינו מבין על מה המהומה, מאחר ולדבריו ברובע היהודי כל האוכל יהיה תחת כשרות הרבנות המקומית.

"את האירוע עושה עיריית ירושלים ולא החברה לשיקום הרובע היהודי", מבהיר אטיאס בפתח דבריו ומוסיף כי ברגע "ששמעתי שמתחיל בלגן, ניסיתי לעשות הכל בכדי שלא יהיו מלחמות מיותרות בין הצדדים. ישבתי עם העירייה ועם נציגי חברת ´אריאל´, וסוכם שכל החנויות ברובע, כולל דוכני האוכל יהיו עם תעודת כשרות תקפות".

"עוד סוכם שבמודעות הפרסום שיצאו מטעם העירייה לא יוזכרו שמות המסעדות, אלא רק תופיע כעין הבהרה בה ייכתב כי ´המסעדות ודוכני האוכל ברובע היהודי - כשרות ואילו המסעדות ברובעים האחרים אינם תחת כשרות´", אומר אטיאס.

"אני לא מבין על המהומה", אומר שלומי אטיאס לסיום, "ישבתי איתם, הכל סוכם, מה שקורה ברובעים האחרים זה לא מעניינו, ברובע היהודי הכל יהיה כשר, ולא יהיו ריקודים או דברים מהסוג הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר