פרסום ראשון

הגאב"ד: מירון אסורה לכהנים; "אתרא קדישא" יוצאים לשטח

חודש בלבד חלף מאז התיר גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וויס, את העלייה לציון הרשב"י בהר מירון גם לכהנים, אולם כעת מתברר כי הגאב"ד חזר בו ● אחרי ישיבה בהשתתפות האדמו"ר מתולדות אברהם-יצחק הוחלט: מירון אסורה לכהנים, כל עוד לא ייבנו בדרך לציון "כיפין". "אתרא קדישא" מעורב (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מירון. הכהנים ייעדרו? (פלאש 90)

האם הגאב"ד חזר בו מההיתר לכהנים לעלות לציון הרשב"י במירון?

לפני כחודש דווח ב"כיכר השבת" כי לאחר דיונים ממושכים, החליט בד"ץ העדה החרדית בראשות הגאב"ד, הגרי"ט וויס שליט"א כי מותר לכהנים לעלות למירון ללא שום חשש לטומאת קברים.

היה זה נצחון גורף לאנשי "תולדות אהרון", אך כעת מתברר שהפולמוס ההלכתי בעניין עדיין לא הסתיים.

אמש, לאחר דיון משותף שנערך בנוכחות האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק (שבשנה שעברה לא עלה לציון הרשב"י בל"ג בעומר בשל החשש לקברים) והגרי"ט וויס, הוחלט כי קיים חשש מסויים לקברים בדרך העולה לרשב"י, ועל כן צריכים לבנות "כיפין" כדי לאפשר את עליית הכהנים.

רק כך, הבהיר הגאב"ד, יותר לכהנים לעלות לציון הקדוש.

הפגישה שנערכה למעלה משעה ובמהלכה הוחלט כי היום ייצאו לשטח ראשי "אתרא קדישא" יחד עם ראשי "איגוד טהרת כהנים" בראשות הגר"נ קרליץ והגר"מ ברנסדופר, בכדי לבדוק את הבעיות ההלכתיות במקום ואת האפשרות לפותרן.

יצויין כי הגר"נ קרליץ הכריע כבר לפני מספר שבועות כי קיים חשש לקברים במקומות מסויימים בדרך העולה לציון הרשב"י, ועל כן אסור לכהנים לעלות לקבר.

גם במקרה הזה, הפתרון שהוצע הוא בניית "כיפין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר