החוקר יהפוך לנחקר?

הרב טוביה שולזינגר נגד עמוס צייאדה; דורש: ´השעיה מיידית´

"פעילות בלתי חוקית, חריגה מסמכות, ועבירה על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, תוך פגיעה בפולחן דת", כך מאשים מכתב התלונה של הרב טוביה שולזינגר מקריית אתא, כנגד מנהל אגף למוסדות תורניים במשרד החינוך עמוס צייאדה ● את התלונה שיגר הרב שולזינגר לנציב שירות המדינה שמואל הולנדר ● בלעדי (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

"הנדון: פעילות בלתי חוקית של מר עמוס צייאדה", כך נפתח מכתב התלונה של הרב טוביה שולזינגר מקרית אתא, נגר מר עמוס צייאדה מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך, מכתב שהגיע בלעדי לידי ´כיכר השבת´.

את הפנייה, שכותרתה היא דרישה "להעמדתו לדין והשעייתו המיידית של מר צייאדה מתפקידו", שלח הרב שולזינגר לנציג שירות המדינה שמואל הולנדר לפני כחודשיים, אולם השבוע הגיע המכתב ככל הנראה לטיפולו של הנציב, והוא נשלח למנכ"ל משרד החינוך הד"ר שמשון שושני, על מנת שזה יענה לפניה.

סתירה לחוק

נימוקי התלונה, על פי הרב שולזינגר, הינם סדרת פעולות הפיקוח והאכיפה שנקט צייאדה כנגד מוסדות התורה בחודשים האחרונים, פעולות שעל פי טענות הרב, סותרות את הוראות החוק ומהוות עילה להשהייתו המיידית מתפקידו.

"לפני מספר חודשים הוציא הנ"ל מכתב לכל המוסדות, כי עליהם לעבור ביקורות מטעמו ועל כל התלמידים להציג בפני הפקחים תעודות זהות. אלא שע"פ חוק כבוד האדם וחירותו, אין סמכות לפקיד ולמי מטעמו לדרוש הצגת תעודות זהות, אכן יש רשות וזכות לערוך ביקורת, אך הדרישה להצגת תעודת זהות היא פגיעה חמורה בזכויות הפרט, מה גם שהדבר נעשה ללא סמכות".

"זאת ועוד", ממשיך הרב שולזינגר, "הגעתם של המפקחים לישיבות ולכוללים ולמוסדות התורה השונים, כניסתם לבתי המדרש כשהם דורשים מכל התלמידים להפסיק את לימודם, נעילת דלתות ושיבוש כל סדרי הלימוד, מהווה הפרעה לקיום פולחן דתי, שהינה עבירה לפי חוק העונשין".

לימוד = פולחן דתי

בהמשך גם מאריך הרב שולזינגר בכדי להוכיח מדברי הרמב"ם כי לימוד התורה אכן מהווה "פולחן דתי", ובהתאם לכך יש לנקוט צעדיים כנגד כל פקיד ממשלתי המורה על הפרעת ושיבוש פולחן זה.

הרב שולזינגר גם קובל בהמשך אודות המקרה בו נכנסה פקידה מטעמו של צייאדה לבית מדרש במודיעין עילית והחלה לערוך ביקורות במקום. "זהו שיא חדש של התגרות ופרובוקציה", קובע הרב.

"אשר על כן, יש לפעול מיידית להשעייתו של מר עמוס צייאדה מתפקידו ולהעמדתו לדין משמעתי על חריגה מסמכות ועבירה על חוק העונשין של פגיעה והפרעה לקיום פולחן דתי" מסיים הרב טוביה שולזינגר את תלונתו.

לטיפולו של שושני

המדובר כאמור בתלונה ששוגרה אל נציב שירות המדינה כבר בחודש אדר ב´, אולם השבוע היא הגיעה ככל הנראה לטיפול, והועברה על ידי עו"ד אסף רוזנברג - ממונה בכיר למשמעת בנציבות, אל מנכ"ל משרד החינוך, תוך שהוא מבקש ממנו לבחון את התלונה ולענות ישירות לפונה.

האם יש סיכוי לתלונה להתקבל? התשובה ככל הנראה במקרה זה שלילית בהחלט, בפרט כאשר מנכ"ל משרד החינוך הוא המשיב. אולם יש מקום לבדוק את הדברים לגופם, ויתכן כי ניתן בדרך זו להקל מעט על אופן המשך הביקורות בעולם התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר