"פרשת החטיפה": מגעים לקראת עסקה עם הפרקליטות

האם פרשיית חטיפת הנערה ע"י הוריה שהתפוצצה ברעש גדול לפני מספר חודשים, עומדת להסתיים בקול ענות חלושה? בדיון שנערך היום (חמישי) ביקש עו"ד גז מהשופט להקל בתנאי מעצר-הבית של האם הנאשמת בחטיפת ביתה ודיווח כי ישנה התקדמות משמעותית במשא ומתן בינו לבין הפרקליטות על סגירת התיק

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש 90)

האם פרשיית חטיפת הנערה ע"י הוריה שהתפוצצה ברעש גדול לפני מספר חודשים, עומדת להסתיים בקול ענות חלושה?

לפני למעלה מחצי שנה התפוצצה פרשת "החטיפה" של הנערה בידי הוריה מלונדון. הפרשה, שלוותה בהרחבה ב"כיכר השבת" - הסעירה את המגזר החרדי.

כזכור, תכננו ההורים החרדים לחטוף את ביתם בחזרה לאנגליה - לאחר ששהתה בחגים אצל ידידי המשפחה בעיר בני-ברק וסירבה לחזור עם הוריה לביתה. על-פי האישום, הם העלו אותה בכיסא גלגלים לכבש המטוס - לאחר שסוממה - שם נעצרו על-ידי המשטרה.

במשך החודשים האחרונים, התנהל הדיון בפני השופט ציון קאפח בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב. הפרקליטות התייחסה לתיק כאחד החמורים בתולדות המדינה. המהפך חל כשנכנס לתמונה עורך-הדין ששי גז שהצליח לשנות את זווית הראיה של השופט וביקש להתייחס למקרה כאל בעיה משפחתית ולא כמקרה חטיפה "איום ומזעזע".

בדיון שנערך היום (חמישי) ביקש עו"ד גז מהשופט להקל בתנאי מעצר-הבית של האם הנאשמת בחטיפת ביתה ודיווח כי ישנה התקדמות משמעותית במשא ומתן בינו לבין הפרקליטות על סגירת התיק, תוך אישום ההורים בסעיפים זניחים ושוליים שהעונש עליהם מסתכם בעבודות שירות ולא במאסר בפועל - חלילה - כפי שהיה צפוי מלכתחילה.

לדברי עו"ד גז, אומנם ישנם עדיין חילוקי דעות קשים בין ההגנה לצוות התביעה לגביי מספר סעיפי אישום, אך הוא מגלה אופטימיות זהירה באשר לסיום התיק בפשרה.

"מלכתחילה אמרתי שהפרקליטות הלכה בתיק הזה רחוק מידי והגזימה בהאשמות", הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת", "מדובר במקרה סוציאלי מורכב שצריך להיפתר בהידברות ובהסכמה ולא היה צריך להגיע כלל לבית-המשפט".

לדבריו, "באם ההסדר יושג, יהווה הדבר ניצחון אדיר לטענת ההורים ולגירסתם כי ´כלל לא התכוונו לחטוף את ביתם, אלא דאגו לשלומה ורווחתה´".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר