בלעדי

בן האדמו"ר מתערב בשביתת הרופאים: "זו סכנה לחיי אדם"

על רקע שביתת הרופאים, הולכת ונרקמת סגירת מעגל מופלאה שהחלה לפני 28 שנים, על-ידי מרן האדמו"ר מויז´ניץ ● בנו של האדמו"ר רבי ישראל הגר, נועד עם שורה ארוכה של רופאים כדי להביא לסיום המשבר ● בשביתה הגדולה בתשמ"ג, היה זה אביו שפעל בנושא. חשיפה (אקטואליה, חרדים)

יצחק גולד | כיכר השבת |

על רקע שביתת הרופאים, הולכת ונרקמת סגירת מעגל מופלאה שראשיתה לפני 28 שנים.

בתשצ"ג, בזמן שהתחוללה שביתת הרופאים הגדולה, נכנס מרן האדמו"ר מויז´ניץ לעובי הקורה, ופנה בעיצומה של השביתה, בערב שבת, אל ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל וביקש ממנו כי יפתור את המשבר החמור.

"לא ייתכן שבנושאים של חיים ומוות יערכו שביתות ובכך יפגעו ל"ע בחולים העומדים למות", אמר האדמו"ר אל ראש הממשלה בשיחת טלפון.

האדמו"ר מויז´ניץ ציטט את הפסוק ממגילת אסתר "איככה ראיתי באובדן עמי ובאובדן מולדתי", ואמר לבגין: "חייבים לעשות לשביתה הזאת סוף".

שבוע אחר-כך כינס האדמו"ר מויז´ניץ בביתו בבני-ברק ישיבה מיוחדת של גדולי הרופאים בישראל ופנה אליהם בבקשה כי יפסיקו את השביתה. הוא ביקש מהם לאכול, כדי לסיים את "שביתת הרעב".

ימים ספורים אחר-כך תמה השביתה.

וכעת, עשרות שנים אחרי, מתברר כי יו"ר הסתדרות הרופאים בישראל ד"ר לאוניד אדילמן מבקש מבן האדמו"ר, הרה"צ רבי ישראל שינסה למצוא פתרון לשביתה.

אתמול בשעות הצהריים הגיעו לפגישה נדירה בבית הרה"צ רבי ישראל הגר מויז´ניץ שליט"א, יו"ר הסתדרות הרופאים בישראל ד"ר ליאוניד אדילמן וסגנו ד"ר פלדמן ועימם משלחת נכבדת של ראשי הרופאים בישראל שביקשו מהרה"צ מויז´ניץ שיפעל לסיומו המהיר של המשבר החריף.

בפגישה השתתפו המשב"ק של האדמו"ר מויז´ניץ רבי הרשל (צבי) כץ, ח"כ לשעבר שמואל הלפרט, והיועץ הרפואי של החסידות יצחק שטרן.

רבי ישראל הגר הבטיח כי בימים הקרובים יפעל במלוא הרצינות עד שהעניין ייפתר. "שביתת רופאים אינה הדרך הראוי, חיי אדם הם הדבר החשוב ביותר, ועלינו לפעול במהירות בכדי לסיים את המשבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר