מרן הגרי"ש אלישיב נגד משרד החינוך: "תוהו ובוהו"

בטרם יבש הדיו במכתבו של מנכ"ל משרד החינוך, על הקמתן של וועדות לשיבוץ תלמידות בסמינרים, מתבטא מרן הגרי"ש אלישיב בחריפות נגד ההוראה, ואמור כי מדובר ב"תוהו ובוהו". הגרי"ש פגש בצהריים את מנהלי הסמינרים, והורה להם להתנגד להחלטה ולפעול נגדה יחד עם חברי הכנסת החרדיים

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (מאיר אלפסי)

"אסור להסכים לוועדה", כך, בנחרצות ובתקיפות, הורה בשעות הצהריים (שלישי) מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב, למנהלי הסמינרים שהתכנסו בביתו, ברחוב חנן 10 בשכונת מאה שערים בירושלים.

מעט לאחר השעה 14:00, התכנסו מספר מנהלי סמינרים מרחבי הארץ, במעונו של מרן הגרי"ש אלישיב לפגישה דחופה בעקבות ההוראה החדשה שלח משרד החינוך על הקמת וועדת שיבוץ לסמינרים.

בין מנהלי הסמינרים שנכחו בפגישה, הרב זאב וולף מנהל הסמינר בבני-ברק, הרב עזריה הילדסהיימר מנהל הסמינר בפתח-תקווה, הרב חנוך זייברט מנהל סמינר 'גור' באשדוד, הרב ישעיהו ליברמן והרב יחיאל מנדלסון, מנהלי סמינרים בירושלים.

לאחר דיון קצר בהודעה ששלח מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, הורה הגרי"ש אלישיב למנהלים באופן חד משמעי כי "אסור להסכים לוועדה הזו". הגרי"ש הוסיף ואמר כי מה שמשרד החינוך עושה, זה "תוהו ובוהו".

הגרי"ש אלישיב הוסיף ואמר למנהלים כי על ועדת הרבנים של הסמינרים להילחם בתופעת ההתערבות של משרד החינוך, והורה להם לפנות לחברי הכנסת החרדיים בכדי שאלו יפעלו בכל דרך להביא לביטול ההחלטה.

מוקדם יותר היום, נכנסו מנהלי הסמינרים אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ודנו עמו בנושא של ועדת השיבוץ עליה הוחלט במשרד החינוך.

אמש נחשף כאן לראשונה כי ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל משרד החינוך, שיגר מכתב לראש עיריית ירולשים ולראשי מחלקות החינוך בערים החרדיות, בו הוא מודיע על ההחלטה להקים ועדת שיבוץ.

"אני מבקש להקים ועדת שיבוץ עירונית בראשות מנהל מחלקת החינוך בעירייה (הרשם הראשי) אשר תבחן את השיבוץ ותדאג לכך שכל התלמידות תשובצנה בבתי הספר בעיר" כתב ד"ר שושני במכתבו.

הרכב הועדה, כפי המפורט במכתב הוא: "שני נציגים תורניים אישי ציבור (רב שהוא אשכנזי ורב מן הציבור הספרדי, הרב משה מאיה נתן את הסכמתו לשמש כנציג ציבור), קצין ביקור סדיר מפקח משרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר