מאה שבתות לפתיחת חניון קרתא

ביצים, אבנים וחסימת כבישים: מהומות השבת שבו לירושלים

שנתיים לפתיחת חניון קרתא בשבתות, יצאו בצהריים מאות אברכים למחות על רמיסת כבודה של השבת ● בצעד נדיר, עמד בראש המפגינים האדמו"ר מתולדות אהרן, ובנוכחותו התנהלה ההפגנה בשקט יחסי ● אחר כך, פרצו מהומות ענק שכללו יידוי אבנים ומעצרים. שבת סוערת (אקטואליה, חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

אחרי מאה שבתות שבהן פתוח חניון קרתא במהלך השבת ומחלל את קדושתה, יצאו כ-800 איש לרחובה של עיר והביעו מחאה על רמיסת כבוד השבת.

בצעד נדיר, עמד בראש המפגינים כ"ק האדמו"ר מתולדות-אהרן, ובנוכחותו התנהלה ההפגנה בשקט יחסי.

המהומות החלו מאוחר יותר, ולפי הדיווח עשרות מפגינים ניסו לחסום כבישים. אחדים מהם יידו אבנים על שוטרים שהתייצבו במקום מבועד מועד. השוטרים ספגו גם ביצים, וניסו להדוף את המפגינים אל תוככי שכונת מאה שערים.

מנגד, התייצבו עשרות פעילים חילונים ומחו כנגד המחאה החרדית.

בעקבות ההתפרעויות, נעצרו שני מפגינים חרדים.

אחד הפעילים החילונים שנכח במהומות אמר לאתר nrg: "צריך לשים גבול שבו נוכל להתקיים, והוא עובר ברחוב הנביאים. אין לנו בעיה עם העדה החרדית ברובע שלהם, אבל אנחנו מבקשים שיתייחסו אלינו בכבוד".

על רקע מחאת החילונים, הזהיר בשבוע שעבר יואליש קרויס, קמב"ץ העדה החרדית בראיון ל"כיכר השבת": "אם ההפגנות יימשכו, נעביר את המאבק לשכונת קריית-יובל ולגילה", הוא אומר ל"כיכר השבת". "לא ניתן להם מנוחה לדקה אחת. המאבק שלהם לא יצלח ובוודאי שלא ישתלם".

קרויס לא מבין מדוע החילונים התעוררו כעת. "תשעה חודשים אנחנו מפגינים ברחוב הנביאים ולאף אחד זה לא הפריע. לא מדובר במקום מגורים".

כתגובה למחאת החילונים, מבטיח קרויס פעולת תגמול בבחינת מידה כנגד מידה. "נעביר את ההפגנות מרחוב הנביאים אל שכונת קריית יובל, לגילה. בכל שכונה חילונית נוודא שיפגינו מאות חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר