פרובוקציה בהפגנות השבת: שניים נעצרו

הפגנות השבת בירושלים: מאות הפגינו, ובהוראת ראשי "העדה החרדית" ההפגנה הסתיימה מוקדם מן הצפוי, אולם כמה עשרות התעקשו להישאר במקום - בעיקר נערי שוליים. אלה יידו אבנים לעבר רכבים שחלפו במקום וניסו לחסום את הכביש באמצעות פחי אשפה. שניים מהם נעצרו. "העדה החרדית": "הם לא משלנו"

יוסי פוקס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

כמאה חמישים מפגינים ועשרות סקרנים הגיעו השבת להפגנת השבת נגד פתיחת חניון קרתא בירושלים.

מאות המפגינים התכנסו בשעה 17:30 ברחבה הסמוכה לבניין זופניק, משם יצאו אל רחוב הנביאים מול בית החולים ביקור חולים. כוחות המשטרה המתינו למפגינים. עימותים פרצו, והרב שמואל יהודה שלזינגר, שליח הבד"צ להפגנה התעמת עם המשטרה ולטענת המפגינים המשטרה הפעילה אלימות נגדו.

כמו בשבועות האחרונים, מפגינים חילונים הגיעו למקום וניסו לעורר פרובוקציה. כמה פעילות הגיעו בלבוש בלתי הולם וכתוצאה מכך העימותים גברו.

אגב, גם בקרב ארגוני השמאל בירושלים חלוקות הדעות בכל הקשור לפרובוקציה ולשיטת הפעולה נגד המחאה החרדית.

פעיל חילוני מקומי, ומי שיזם את "סרטון החטיפה" שעורר סערה, אמר הערב ל"כיכר השבת": "אני מגנה כל מי שמנסה לעורר פרובוקציות. הסרטון נעשה מתוך שיעמום, לא הייתה כוונה להתסיס נגד הציבור החרדי".

בהוראת ראשי "העדה החרדית" ההפגנה הסתיימה מוקדם מן הצפוי, אולם כמה עשרות התעקשו להישאר במקום - בעיקר נערי שוליים. אלה יידו אבנים לעבר רכבים וניסו לחסום את הכביש באמצעות פחי אשפה.

כוח המשטרה פיזר אותם באמצעות פרשים. המשטרה עצרה שני מפגינים בחשד שניסו לחסום את הכביש.

אחד מעסקני העדה החרדית התייחס לאלימות ולידוי האבנים: "מי ששומע לעדה החרדית לא משתמש באלימות פיזית או מילולית כנגד המשטרה. כל מי שזרק אבנים הוא לא מבני העדה החרדית". העסקן גינה את הפרובוקציה של הפעילות החילוניות ותהה: "היכן המשטרה? מדוע היא לא מונעת זאת?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר