במקום מתנ"ס לספרדים: ישיבה של סלונים

אחרי מאבק עיקש, מונו נציגים חרדים למינהל בשמואל הנביא. המתנ"ס היה אמור לשמש בית חם לנערי שוליים, אבל חסידות סלונים רוצה להקים ישיבה במקום. פנחס לוי, עסקן ותושב השכונה אמר ל"כיכר השבת": "שנים שאנחנו נלחמים על המתנ"ס בשכונה. עברנו הרבה מלחמות בכדי שהמתנ"ס הזה יעבור לחזקת הציבור החרדי, אבל הלא ייאמן קרה"

יוסי פוקס | כיכר השבת |

לפני מספר חודשים נערכו בשכונות החרדיות בחירות לראשות מתנ"ס שמואל הנביא. בשל טענות מצד הציבור הספרדי בשכונה שטען לקיפוח עקב צירופן של שכונות נוספות, תוך יצירת רוב אשכנזי שיוביל לחלוקת משאבי המתנ"ס עבור שכונות אחרות, ולאחר עירורים לוועדת הבחירות על תוצאותיהן - נערכו בחירות חוזרות.

בימים אלו הולכות ונשלמות ההכנות האחרונות לכניסתם של הנציגים החרדים למינהל הקהילתי.

יצוין כי המינהל היה בעשור האחרון תחת שליטה של נציגים חילונים, והציבור החרדי תושבי השכונה, לא עשה בו כל שימוש.

ל"כיכר השבת" נודע כי במקום פתיחת מתנ"ס - תפתח במקום ישיבה של חסידות סלונים, והמתנ"ס יעבור למתחם קטן יותר בשכונה.

כצפוי, הקמת הישיבה מעוררת זעם רב בקרב התושבים. כמה מהם כינו זאת "קיפוח של הציבור הספרדי שהוא הרוב המוחץ בשכונה".

פנחס לוי, עסקן ותושב השכונה אמר ל"כיכר השבת": "שנים שאנחנו נלחמים על המתנ"ס בשכונה. עברנו הרבה מלחמות בכדי שהמתנ"ס הזה יעבור לחזקת הציבור החרדי, אבל הלא ייאמן קרה: רקחו דיל עם עסקנים אשכנזים והספרדים שוב קופחו".

לוי מבהיר: "כמובן שאנחנו לא מתנגדים להקמת ישיבה, אבל המתנ"ס הזה יכול להציל נפשות של נוער שוליים מהשכונה. זו מטרה עליונה וחשובה". הוא מבטיח להאבק בכל הכוח כדי להותיר את המתנ"ס על כנו.

הרב יוסי דייטש, מ"מ ראש העיר וחסיד סלונים מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "המנהל הקהילתי לא יפנה את מקומו לפני שנותנים מענה למנהל במבנה אחר. הכוונה היא לבנות מנהל קהילתי חדש ורק אחרי זה יהיה אפשר לדבר על פינוי המנהל הנוכחי. לא דובר עד כה כי חסידות סלונים תקבל את המבנה. ועדות בעירייה יקבעו זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר