טרם ההלוויה: גאב"ד 'העדה החרדית' ניחם את הרבנית

בטרם יצא מסע ההלוויה לדרכו בהשתתפות עשרות האלפים, עלה גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס, לבית אמו של ראש ישיבת מיר זצ"ל. הגאב"ד ישב עם הרבנית תחי', ועם אחיו של ראש הישיבה הגאון רבי גדליה פינקל, דיבר בשבחו של ראש הישיבה זצ"ל, ניחם את בני המשפחה ועודד את רוחה של הרבנית. תיעוד בלעדי

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל. (מאיר אלפסי)

שעה קלה לאחר היוודע דבר הגזירה הקשה, בהסתלקותו הפתאומית של ראש ישיבת 'מיר', הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל לבית עולמו, הגיע גאב"ד 'העדה החרדית', לבית משפחת פינקל, לנחם את הרבנית ולעודדה.

בטרם יצא מסע ההלוויה לדרכו, עלה הגאב"ד, הגאון רבי יצחק טוביה וייס, לבית אמו של הגרנ"צ פינקל זצ"ל, הרבנית שרה פינקל תחי', המתגוררת בשכנות אליו ברחוב גבעת משה בשכונת גוש 80 בירושלים, וישב עמה במשך דקות ארוכות ניחמה ועודד את רוחה.

בפגישה המיוחדת השתתף גם אחיו של ראש הישיבה, הגאון רבי גדליה פינקל מרבני ישיבת מיר, ושני נכדיה, בנו של הרב גדליה, ובנו של חתנה רבי בנימין קרליבך.

בעוד מיטתו של ראש הישיבה זצ"ל נמצאת בביתו בשכונת בית ישראל, וסביבה תלמידיו האבלים של ראש הישיבה, הררים בבכי וקוראים פרקי תהילים, ישב הגאב"ד לנחם את אמו הרבנית שתחי'. 

בישיבתם בסלון הבית, הפליג הגאב"ד בשבחו של ראש הישיבה זצ"ל, ודיבר על ישיבת מיר המעטירה, ועל לימוד התורה שנזקף כולו לזכותו של הגרנ"צ פינקל זצ"ל.

הרב גדליה פינקל, סיפר לגאב"ד על גדלותו וגדולתו של אחיו, רבי נתן צבי זצ"ל, על שקיעותו העצומה בתורה ומסירותו האין סופית למען הישיבה ולומדי התורה.

הגאב"ד השיב כי הוא מודע לדברים, מאחר והיה בקשר טוב עם ראש הישיבה זצ"ל. בהמשך השיחה, עודד הגאב"ד את הרבנית וניחמה בפטירת בנה הגאון רבי נתן צבי זצ"ל.

יצויין כי בין ראש ישיבת מיר זצ"ל, לגאב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי יצחק טוביה וייס, שררו קשרי ידידות עמוקים, עליהם ניתן ללמוד במודעת האבל שפורסמה מטעם 'העדה החרדית' על פטירתו של הגרנ"צ פינקל זצ"ל, ועל 'ביטול המלאכה' שהוכרז על-ידי בית הדין.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הגאב"ד מנחם את הרבנית והגר"ג פינקל. (כיכר השבת)
מודעת האבל של 'העדה החרדית'. (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר