בלעדי ל"כיכר השבת"

הרב ברלנד: "שכולם ילכו עם שאלים - אפילו עם רעלות"

"כיכר השבת" חושף הקלטה נדירה של מנהיג קהילת "שובו בנים", הגאון רבי אליעזר ברלנד, בה הוא מדבר על חשיבות לבישת השאלים. "גם אם אישה תלך באלף כיסויים, אסור לראות את הצורה שלה", אמר מנהיג שובו בנים לחסידיו. ומה דעת הרב על נשים הלובשות רעלה? חשיפה (באקטואליה)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד. התבטאות יוצאת דופן (צילום: מאיר אלפסי)

בעוד הסערה הציבורית סביב "כת הרעלות" נמשכת, לאור המכתב החריץ שהוציאו כל חברי בית הדין של 'העדה החרדית', וכן מורי-צדק של 'העדה', מתברר כי יש מי שבעד הרעלות.

תחילה חשוב להבהיר, כי לדעת כולם ישנו הבדל ברור בין לובשות השאלים, המונות אלפי נשים, אשר בכך תומכים גדולי הרבנים, לבין אותה כת קטנה, המונה כמה עשרות נשים בלבד, הלובשות רעלות ומכסות את כל גופם כולל הפנים.

לידי "כיכר השבת" הגיעה הקלטה נדירה של מנהיג קהילת "שובו בנים", הגאון רבי אליעזר ברלנד, מתוך דברים שנשא בפני חסידיו במהלך השנה האחרונה, בה הוא מדבר על חשיבות לבישת השאלים.

וכך אומר הרב ברלנד לחסידיו: "כולם ילכו פה עם שאלים אפילו עם רעלות על הפנים. אנחנו צריכים שיהיה פה הכי קדושה, הכי טהרה, כי אסור לראות שום צורה של אישה".

"אפילו אם היא תלך באלף כיסויים, אסור לראות את הצורה שלה", מבהיר הרב ברלנד את חומרת האיסור בראיית אישה, ומוסיף כי הנשים "לא יצאו מהחלונות ולא יסתובבו ברחובות. אישה אסור לראות, אפילו אם תלך עם אלף רעלות ואלף כיסויים, אפילו עד תחיית המתים אפילו עד ביאת המשיח".

בדבריו, הוסיף הרב ברלנד ואמר כי "אם אדם יכשל בראיה, יראה אפילו סתם צורה של אישה אפילו בלי הפנים, אז יש שם איזה מכשיר מיוחד, יוצא צבע אדום ומקבל פטיש בראש ומעיף אותו החוצה, אז אפילו שיבוא משיח אדם ידע אם הוא יכשל בראיה אסורה אז מיד יקבל פטיש על הראש - זה על לא תנאף ועל לא תנאף זה בספרים ובבית שלו עצמו עם האישה שלו".

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר