חלשים נגד גיבורים

הגזירה החדשה של צייאדה: "חנוכה אינו חופש בישיבות"

בהיכלי הישיבות קיבלו בתרעומת גדולה את ההוראה החדשה של עמוס צייאדה, מנהל אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, לפיה בימי חג חנוכה הלימודים יסתיימו רק בשעה 15:30. בישיבות אומרים כי בחורים אשר מתגוררים בעיר אחרת ייתקלו בבעיה בשל הזמן הקצר שיוותר להם להגיע לביתם. ומה תגובת 'איגוד מנהלי הישיבות'? פרסום ראשון (חרדים)

אילוסטרציה (פלאש 90)

הוראה חדשה לעולם הישיבות, מבית מדרשו של עמוס צייאדה, מנהל אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, עלולה לפגוע בבחורים אשר אמורים להדליק את נרות החנוכה.

בהודעה ששלח אתמול (רביעי) צייאדה, העוסקת ב'לימודים בימי חנוכה', וממוענת לראשי הישיבות ומנהלי המוסדות נכתב: "הריני להודיעכם כי בימי חג חנוכה בין יום שלישי, כד' בכסלו תשע"ב (20.12.11) ועד ליום שלישי א' בטבת תשע"ב (27.12.11), ניתן יהיה לסיים את הלימודים בשעה 15:30. כמו כן, לא תערכנה ביקורות לאחר שעה זו".

לפי ההוראה חדשה, תלמידי ישיבות המתגוררים בעיר אחרת מזו בה נמצאת ישיבתם, והם אמורים לחזור לביתם לצורך הדלקת נרות חנוכה, ייתקלו בבעיה, מאחר והדלקת הנרות היא כשעה מאוחר יותר.

צייאדה מוסיף וכותב כי "מוסדות שציינו בבקשת התמיכה לשנת 2011 כי ימי החנוכה הינם ימי חופשה - ימים אלו אינם מאושרים כחופשה", כך שמרבית הישיבות הנוהגים לתת לתלמידיהם מספר ימי חושפה בימי החנוכה, השנה ייאלצו לווותר על-כך בשל ההוראה החדשה.

בישיבות רבות מביעים תרעומת גדולה בעקבות ההוראה החדשה, לסיים בימי החנוכה את הלימודים בשעה כה מאוחרת, בסמוך להדלקת נרות החנוכה בלא כל התחשבות בתלמידים ובצוות הישיבה.

בעקבות ההוראה החדשה של צייאדה, 'איגוד מנהלי הישיבות', פנו במכתב חריף אל שר החינוך גדעון סער, בתהייה האם ימי חנוכה אמורים להיות ימי חופשה. "מעבר לעובדה שיש בהנחיה זו, שינוי מהותי מנוהג של 'שנות דור', יש בה גם התערבות ופגיעה בוטה למדי, ברבגוניותה של המערכת החינוכית המפוארת זו, שפעלה ופועלת כל העת עפ"י חוק", כותבים ב'איגוד' לשר החינוך.

עוד נכתב במכתב במופנה אל שר החינוך, ושהעתקים ממנו נשלחו גם לסגן שר החינוך ח"כ מנחם אליעזר מוזס ולמנכ"לית המשרד, דלית שטראובר כי "הנחיה זו בודאי אינה עולה בקנה אחד, עם כל מה שאנו חווים בהתכנסויות ובהתוועדויות, הנערכים במהלך ימי החנוכה אצל גדולי ישראל ובחצרות האדמו"רים. לדעתנו, יש בה אולי גם פגיעה בכל המסרים הרוחניים והחינוכיים, שחג החנוכה מסמל עבורנו".

בסיום מכתבם, מבקשים ב'איגוד מנהלי הישיבות' משר החינוך כי יפעל לביטולה של ההנחיה החדשה של עמוס צייאדה.

באיגוד מנהלי הישיבות הגיבו בחריפות לדברים: "מעבר לעובדה שיש בהנחיה זו, שינוי מהותי מנוהג של "שנות דור", יש בה גם התערבות ופגיעה בוטה למדי, ברבגוניותה של המערכת החינוכית המפוארת זו, שפעלה ופועלת כל העת עפ"י חוק", כתבו לשר החינוך, גדעון סער.

"הנחיה זו בודאי אינה עולה בקנה אחד, עם כל מה שאנו חווים בהתכנסויות ובהתוועדויות, הנערכים במהלך ימי החנוכה אצל גדולי ישראל ובחצרות האדמורי"ם שליט"א. לדעתנו, יש בה אולי גם פגיעה בכל המסרים הרוחניים והחינוכיים, שחג החנוכה מסמל עבורנו".

האיגוד מבקש מסער לבטל את ההוראה החדשה.

ההוראה החדשה. (כיכר השבת)
מכתב התגובה של 'איגוד מנהלי הישיבות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר