האיום על הכוללים

בעקבות חשיפת 'כיכר השבת': החרדים מאיימים במשבר מיידי

זעם במערכת הפוליטית-חרדית בעקבות חשיפת אתר 'כיכר השבת' על התוכנית לתקצב רק כוללים עם מנימום 50 אברכים ● השר ישי: "רק הליכוד מסוגל לפגוע ככה בחרדים" ● ח"כ גפני: "אני לא רוצה לחשוב על משמעות הפרת הסכם קואליציוני" ● ח"כ אייכלר: "נערי ישראל ינצחו את היוונים" (חדשות, חרדים)

מנחם כהן | כיכר השבת |
מימין: גפני, זאב, אייכלר וישי (צילומים: פלאש 90)

זעם במערכת הפוליטית-חרדית בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' הבוקר (שני) על תוכנית משרד ראש-הממשלה לבדוק אפשרות כי רק 'כוללים' עם לפחות חמישים אברכים יקבלו מענקים כספיים מקופת האוצר.

"יש אנשים בליכוד שמחזיקים בדעות יותר גרועות מאנשי 'שינוי'", אומר יו"ר ש"ס וסגן ראש-הממשלה אלי ישי בשיחה עם 'כיכר השבת'. "רק הליכוד מסוגל לפגוע ככה בציבור החרדי".

האם הדבר יביא למשבר קואליציוני? "אני ידבר בימים הקרובים עם ראש-הממשלה שימגר את התופעה", אומר ישי ומזהיר מפני השלכות.

גפני: "הפרת הסכם"

יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני (דגל התורה), היה נחרץ לא פחות, בראיון ל'קול ברמה'. "אין בכתבה את שמו של הגורם, אבל יכול להיות שזה מאותת על דברים אחרים. לפני שיגידו לנו איך להתייעל, קודם כל שיקיימו את ההסכמים הקואליציוניים, בין-היתר גם בנושא חוק חינוך חרדי וגם על סמכויות בתי-הדין הרבניים".

ח"כ גפני הזכיר את הצעת החוק של חברת-הכנסת ציפי חוטובלי שביקשה לחייב את הילדים החרדיים ללמוד ליב"ה. "למה אנשי הימין מתערבים לנו בחיים? מי ביקש מהם להגיד לנו מה טוב ומה לא טוב?", שאל גפני בזעם.

ומה יקרה אם התוכנית תתקדם לשלבים מעשיים? "אני לא רוצה לחשוב על משמעות כזאת שמשרד ראש-הממשלה יפר הסכמים קואליציוניים", השיב גפני.

"ננצח את היוונים"

ח"כ הרב ישראל אייכלר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת': "הם היו רוצים לסגור את כל הכוללים, אבל לא יעלה ולא יבוא. המסית, חתן פרס נובל לכימיה שקיבל בשבת טלפון מנתניהו, דורש לסגור את החינוך החרדי ולהעניש הורים המלמדים תורה, אבל הקב"ה אומר בבת קול: 'נצחו טליא דאזלי לאחגא קרבא באנטוכיה'.

"נערי ישראל ינצחו את היוונים - כך יהיה גם השנה בעזרת השם. נר התורה לא יכבה ובשביל זה אנחנו כאן".

זאב מאיים

חבר-הכנסת ניסים זאב (ש"ס) אומר כי הנושא הזה עלה כבר בוועדת טל. "התקיימו דיונים רבים, אבל אף-אחד לא דיבר על מכסה של 50 אברכים, אלא על מכסה של 22 אברכים", אמר זאב לצביקה גרוניך מקו החשיפות.

"לסגור את הכוללים? זה בנפשינו", אומר זאב בכאב. באותה נימה, הוא מאיים: "ראש הממשלה צריך להבין שלא כדאי לו להפר את ההסכמים הקואליציוניים. זה יביא לידי משבר קואליציוני".

על הטענה של אותו גורם ממשרד ראש-הממשלה כי "ישנם כוללים ששיקרו", אומר ח"כ זאב: "מי שמשקר שיתן את הדין. לא כולם צריכים לסבול".

עוד אומר זאב: "בלשכת ראש-הממשלה ישנם הרבה אנשים והרבה דעות. אותו גורם שצוטט בכתבה לא יודע מה הוא אומר וראש-הממשלה בטוח לא יודע מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר