בלעדי

בית דין רבני קובע לראשונה: חתימות גדולי התורה זויפו

בית דין רבני נחשב קובע מפורשות כי חתימותיהם של 'גדולי ישראל' זוייפו, בפשקווילים שהופצו במלחמה פנים-חרדית, בעיר ביתר עילית. השבוע הופץ מכתב מבית-הדין ובו הבהרה כי חתימותיהם של גדולי ישראל שהופיעו על פשקווילים - זויפו. חתימות גדולי ישראל שנראו אותנטיות היו שקריות (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
פשקוויל (פלאש 90)

לראשונה, בית דין רבני נחשב ומוערך, קובע מפורשות כי חתימותיהם של 'גדולי ישראל' זוייפו, בפשקווילים שהופצו במלחמה פנים-חרדית, בעיר ביתר עילית.

תחילתו של הסיפור בתביעה שהגיש תושב העיר ביתר עילית, פנחס שפירא, נגד חברת בנייה בשל דירה שרכש בתוכנית 'דירה למשתכן' של משרד השיכון.

אחד מרבני העיר, מצא עצמו נפגע כתוצאה מהתביעה הזו, ואיים לנדות את שפירא, בשל התביעה שהגיש בבית משפט, זאת למרות שקיבל על-כך אישור מפורש מבית הדין ירושלים לענייני ממונות של הרב לוין.

בחודש תשרי, הוציא בית הדין 'צו מניעה' האוסר על הנתבעים לפגוע בשפירא במעשים או באמצעות הפצת פשקווילים נגדו, וזאת לאור איומים שהושמעו כלפי שפירא, בגינם הורו חברי בית הדין לשפירא להגיש תלונה במשטרה.

לאחר הוצאת צו המניעה, הודיעה חברת הבנייה, כי היא מוכנה לשוב ולדון בדין תורה בבית הדין 'נתיבות חיים', בהרכב בראשות הדיין הרב אברהם דרברמדיקר, ושפירא אף כתב מכתב ברכה לבית הדין של הרב לוין על-כך שהחברה מוכן לדון בדין תורה, ובימים אלו מתנהל שם דיון בין הצדדים.

ולמרות זאת, בר"ח כסלו פנה שפירא שוב לבית הדין ירושלים לענייני ממונות, לאחר שאוים כי אחד מבתי הדין בביתר עילית, יוציא נגדו נידוי, באם לא יוותר על הדירה שרכש.

בעקבות הפנייה, התיר בית הדין לשפירא לפנות למשטרה בכדי לעצור את האיומים נגדו. "מאחר שהפנייה לבית המשפט (נגד חברת הבניה) נעשתה בהיתר בית דין, אין לאף אחד לנקוט בשום הליך של חרמות ונידוים כנגד הרב שפרא בשל פניה זו, ואם הרב שפירא מרגיש מאוים על חייו וחיי משפחתו מפני אינשי דלא מעלי, מותר לו להגן על שלום עצמו ומשפחתו בכל מידי", כתבו חברי בית הדין.

בית המשפט, לא קיבל את הבקשה להוצאת צו מניעה, לאחר שקיבל את טענת עורך הדין של הצד הנתבע כי מדובר בפגיעה בחופש דת.

למרות דחיית צו המניעה, נגד הנידוי של שפירא, בבית הדין בביתר לא הוציאו נגדו נידוי, אך גורמים עלומים פרסמו נגדו פשקווילים שונים, מלאי השמצות, כאשר בחלקם הופיעו חתימותיהם של גדולי שיראל, כביכול נגד העובדה ששפירא תבע את רבני העיר בבית משפט.

ביום רביעי בשבוע שעבר, במסמך רשמי של בית הדין ירושלים לענייני ממונות, בראשות הרב לוין, נכתב כי "לאחר שהרב שפירא התלונן במשטרה ובבית המשפט על איומים בחרמות ונידויים מצד רבני העיר, ביצעו אינשי דלא מעלי את איומיהם ופרסמו 'פשקווילים' מלאי השמצות כנגד הרב שפירא ברחובות קריה".

"על המודעות 'חתמו', כביכול גדולי ישראל שליט"א (שלאחר בדיקה נתברר שרובן חתימות מזוייפות), וכן הכרזת חרמות ונידויים ללא כל חתימה וסמכות", לשון מכתב בית הדין, אשר קובע נחרצות כי חתימות גדולי ישראל שנראו אותנטיות - זוייפו.

בית הדין שב והבהיר כי שפירא פנה למשטרה ולבית המשפט בהיתר של בית הדין, ולכן "כל החרמות והנידויים שהכריזו עליו בטלים ומבוטלים כעפרא דארעא, ואלו שהפיצו עליו את הפשקווילים המרושעים יתנו את הדין על-כך".

על הבהרת בית הדין חתומים, אב בית הדין הרב אברהם דוב לוין, והדיינים הרב מרדכי אייכלר והרב מרדכי א. הייזלר.

"חתימות ה'גדולים' זויפו. מכתב בית הדין. צילום בלעדי: כיכר השבת
הפשקוויל המזוייף

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר