חברון גאולה: מה יעלה בגורל הישיבה?

האם בתוך מספר חודשים תיסגר ישיבת חברון גאולה? ההחלטה להעתיק את מיקומה של הישיבה - נדחתה. בתוך זמן קצר, יוכרע עתידה של הישיבה. תלמיד הישיבה סיפר לכיכר השבת: "כמדומני שראשי הישיבה אינם יודעים מה יהיה. הם מתחבטים בינם לבין עצמם כיצד לנהוג, ובשל כך תלמידי הישיבה נמצאים בפאניקה מסוימת"

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מאיר אלפסי)

ישיבת חברון גאולה - כנסת ישראל, סוערת מתמיד, זאת לאחר שביום שני בשבוע שעבר, כינסו ראשי הישיבה את תלמידי הישיבה בכדי שיחתמו על מסמך שבו הם מתחייבים על שמירת הכללים בישיבה שתעתיק את מקומה במהלך הזמן קיץ הקרוב, אל שכונת ׳רמות׳ בירושלים. על המסמך חתמו רק כ-70 בחורים.

הרה"ג רבי ברוך סולובייצ'יק ראש ישיבת 'תורת זאב', הממוקמת בשכונת רמת שלמה בירושלים, קיבל על עצמו את ניהול הישיבה זאת לאחר פטירת חותנו, ראש הישיבה הגאון רבי חיים סרנה זצוק"ל, שנפטר בחודש תמוז האחרון.

הרב סולובייצ'יק החליט על הצעד הדרמטי - להעתיק את מקומה של הישיבה, לאחר שקיבל הסכמה משני אנשי צוות בכירים שהסכימו לקבל על עצמם את אחריות אכיפת המסמך שנחתם ע"י בחורי הישיבה.

ל׳כיכר השבת׳ נודע כי אנשי צוות הללו חזרו בהם במפתיע, ובכך עזיבת הישיבה ממקומה המיתולוגי ניגנזת לעת עתה, עד לההחלטה הבאה.

גורם המקורב לישיבה סיפר כי להנהלת הישיבה יש שתי אפשרויות מרכזיות: האחת, להישאר במבנה הקיים בשכונת גאולה ולחייב את תלמידי הישיבה לעמוד על כללי ההסכם שעליו הם חתמו.

האפשרות השנייה והכואבת היא, שבתוך מספר חודשים, תלמידי הישיבה יצטרכו להשתלב במסגרות ישיבתיות אחרות ובכך לסגור את הישיבה.

תלמיד הישיבה סיפר לכיכר השבת: "כמדומני שראשי הישיבה אינם יודעים מה יהיה. הם מתחבטים בינם לבין עצמם כיצד לנהוג, ובשל כך תלמידי הישיבה נמצאים בפאניקה מסוימת" .

עוד נודע כי תורם מרכזי של ישיבת ׳תורת זאב', הוריד את היקף תרומותיו באופן דרסטי. בשל כך כך החליט הרב סולובייצ'יק להציע את מבנה ישיבת חברון גאולה להשכרה בסכום עתק שיכול להגיע לכמאתיים אלף שקלים בחודש. מתוכם, לשלם כשמונים אלף שקל למבנה שיושכר בשכונת רמות.

מחכים להכרעה

זו לא הפעם הראשונה שבה מתחבטים ראשי הישיבה האם לסגור את שערי הישיבה: צוות הישיבה ותלמידי הישיבה הם תוצאה של סגירה קודמת של הישיבה ופתיחתה מחדש. לפני כארבע שנים נכנסו לישיבה מספר אנשי צוות, בהם הגאון רבי יהושע אייכינשטיין, ראש ישיבת ׳יד אהרון׳ והגאון רבי נפתלי קפלן. שניהם עזבו את הישיבה לאחר תקופה.

מיד לאחר עזיבתם התמנה הגאון רבי אלחנן שוימר, לראש הישיבה.

כשהתמנה לתפקיד הנחשק והמרכזי, הישיבה עברה תהליך נוסף: כללים נוקשים מבעבר, חלק מהתלמידים עזבו לישיבות אחרות. אך אווירת השינוי לא החזיקה מעמד אפילו זמן מעט.

כעת עם השינוי האחרון, עזיבת המקום המיתולוגי או סגירת הישיבה, נוקטים חלק מהבחורים עמדה שלהמתין ולראות מה באמת יתרחש בתחילת זמן הקיץ שיפתח בשבוע הבא.

ישנם תלמידים שאין בכוונתם לשוב לזמן זה.

"נלך ללמוד בישיבה אחרת עד שיתברר לאן פני הישיבה מועדות", אמר אחד התלמידים.

בהכנת הידיעה השתתף צביקה גרוניך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר