דעה: להיכן נעלם המבקר של 'יתד נאמן'?

ביום שישי האחרון פורסמה בעיתון תמונת תועבה בוטה וחושפנית, ולב הקוראים נפל. ילדים ובחורים רבים נחשפו לתמונה, ואין צורך להכביר בהרס הנורא ובעוול שנגרם. תמונה שכזו יכולה לרדוף את נפשו העדינה של בן התורה למשך שנים ארוכות. קשוט עצמך תחילה, כבר אמרנו? מאמר דעה

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
לוגו יתד נאמן (צילום מסך)

בתקופה האחרונה עדים ציבור היראים לדבר ה' למתקפה חמורה וחסרת תקדים נגד תופעות שונות ומשונות. זה התחיל במתקפה נגד השבועונים וקווי הנייעס, עבור דרך מתקפה בוטה בחומרתה נגד הגר"ע יוסף ונציגיו, וכלה במתקפה על כל דבר שלא נראה בעיני כמה אנשים צרי עין.

אין כמעט דבר שקשור לציבור החרדי, שלא היה נתון למתקפה צולבת וחסרת אחריות. לעיתים היו אנשים שבשל אינטרסים צרים הצטרפו למתקפה, אבל אין ספק שהמובילה היא מערכת עיתון יתד נאמן.

אותו יתד נאמן, שכבר מזמן לא אמון אפילו על גדולי התורה הליטאים, שם לו למטרה להוביל סדר יום קיצוני ומתלהם, ולא תמיד עם קשר לעובדות. סילופים הפכו להיות דבר שבשגרה במערכת ברחוב ז'בוטינסקי.

מלבד ההתקפות הנראות לעיתים צודקות, למי שאינו מבין את העומד מאחוריהם, חוטא העיתון הליטאי שאלמלא היה מופץ בהפצה מיסיונרית בימי שלישי בחינם, ספק מי היה קורא אותו, אף בביזוי גדולי ישראל, שבשמם הוא כביכול קיים.

רבנים מושפלים

גדולי תורה ליטאיים שאמורים כביכול להיות מורי דרכם של העיתון, כמו מרן הגראי"ל שטיינמן, מושפלים על ידי העיתון בשל אינטרסים שפלים. גדולי תורה חסידיים, אינם מוכרים ככאלה ברוב המקרים. ומרן הגר"ע יוסף הפך בעיני העיתון לאדם שמותר לשפוך את דמו התורני ולערער בצורה בוטה על הנהגתו.

אבל אותו עיתון שתוקף כל מה שזז ולא תואם את האינטרס הכלכלי והפוליטי שלו, מכניס מלבד פוליטיקה גועלית וצרת עין, דברי תועבה של ממש.

מייסד החסידות הבעש"ט כבר אמר לפני מאות שנים שאדם שמדבר סרה באחר, צריך לבדוק אחריו שמא לא חוטא הוא באותו החטא, ולפי דבריו הקדושים נוהג האדם לומר את חטאי עצמו בכל יום, ובדרך כלל בדברו על רעהו. דברי קודש אלו נראים קרובים מאד למציאות ביתד נאמן.

היכן המבקר?

בעוד העיתון מטיף נגד שבועונים שמביאים דעות 'כוזבות' כביכול, מפרסם העיתון תמונות תועבה מן הסוג הגרוע ביותר.

ביום שישי האחרון פורסמה בעיתון תמונת תועבה בוטה וחושפנית, ולב הקוראים נפל. ילדים ובחורים רבים נחשפו לתמונה, ואין צורך להכביר בהרס הנורא ובעוול שנגרם. תמונה שכזו יכולה לרדוף את נפשו העדינה של בן התורה למשך שנים ארוכות ולדרדר אותו לתהום פעורה.

מסתבר, שבעוד שיתד נאמן מטיף חמורות נגד שבועונים, שבדרך כלל מעסיקים מבקר רוחני וסמכות תורנית שעוקבת בשבע עיניים אחר המתפרסם, מסתפק העיתון ה'טהור' יתד נאמן, בהבאת מאמרי דעה נוטפי שנאה וצרות עין, אבל מרשה לעצמו לפרסם תמונות שאין לתאר את עוצמת הנזק שלהם.

עתה התגלה קלונם ברבים. עצם הגעת תמונה שכזו לעיתון מעידה שבמערכתם אין כנראה מחשבים מסוננים וגם שיקול הדעת שם, עתה נגלה לכל, מוטעה וחסר ערך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר