מסמכים: 'תולדות אהרון' שילמו על העבודות בשטח ההדלקה במירון

בחסידות 'תולדות אהרון' איימו לבטל כליל את מעמד ההדלקה המסורתית של האדמו"ר בהר מירון החותם את חגיגות ל"ג בעומר, בשל תקציב שהקצתה המדינה לעבודות בשטח ההדלקה של החסידות בהר. "כיכר השבת" חושף את המסמכים שמוכיחים כי בסופו של דבר החסידות שילמה על העבודות ובכך התאפשרה ההדלקה המסורתית

חיים שקדי | כיכר השבת |
האדמו"ר מתולדות אהרון בהדלקה, בשנה שעברה (צילום: דובי קורן)

בחסידות 'תולדות אהרון' לא ידעו את נפשם בשבועות האחרונים, ואף איימו לבטל כליל את ההדלקה המסורתית של האדמו"ר במוצאי ל"ג בעומר במירון, זאת לאחר שהמדינה העבירה תקציב עבור הכשרת שטח ההדלקה.

אך לאחר משא-ומתן בין הצדדים, ניאותו בוועדת החמישה לאפשר לאנשי החסידות לשלם מכספם האישי על העבודות שנעשו בשטח ההדלקה של החסידות, ובכך מתאפשרת ההדלקה של האדמו"ר.

בשבוע שעבר, התקיימו בחסידות כינוסי חירום, בכדי לגייס את מלוא הסכום, שנאמד במאות אלפי שקלים, של עלות העבודות במירון, ובכך להימנע מלקיחת כספים מהמדינה הציונית.

מסמכים שהגיעו לידי "כיכר השבת" מוכיחים כי מוסדות 'תולדות אהרון' שילמו מאות אלפי שקלים עבור העבודות בשטח ההדלקה, שכללו במה לאדמו"ר להדלקה ועבודות בעזרת הנשים, לידי חברת "אירועים ברמה".

את התשלום העבירו חברי הנהלת 'העדה החרדית' הרב יעקב ראטה, הרב שמעון וייס והרב דוד מנשה רוטשילד, יחד עם חברי הנהלת 'תולדות אהרון', הרב שמואל שישא, הרב מרדכי גוטפרב והרב יצחק קירשנבוים לידי נציג החברה.

התשלום על העבודות התאפשר לאחר שיו"ר ועדת החמישה, ומנהל מחוז צפון של המרכז הארצי למקומות הקדושים ישראל דרעי, קיבל את בקשת עסקני החסידות לשלם מכספם על העבודות.

במכתב ששיגר לנציגי החסידות, כתב דרעי: "הריני להודיעכם כי בקשתכם לממן באופן מלא את עלויות הקמת במת ההדלקה של חסידות תולדות אהרון וכן את עלויות הקמת מרפסת הנשים של הדלקת תולדות אהרון התקבלה ואושרה".

ישראל דרעי מדגיש במכתבו, "למותר לציין כי דרישות התקן והבטיחות לא ישתנו בעקבות כך, וכי העבודה תתבצע על-פי אמות המידה שקבע מהנדס הבטיחות ומהנדס הבטחת האיכות באתר ובכפוף לדרישות התקן".

"את התשלום תבצעו ישירות לקבלן הביצוע כנגד הצגת חשבונית", מציין ויז'ניצר, כפי שאכן נעשה בסופו של דבר.

כעת, לאחר הסדרת התשלום, נוהרים אלפי חסידי 'תולדות אהרון' אל שטח ההדלקה של החסידות מאחורי ציון הרשב"י במירון, לקראת ההדלקה של האדמו"ר סמוך לשקיעת החמה, בחגיגה שתימשך שעות ארוכות ותחתום את חגיגות ל"ג בעומר.

כזכור, הסערה בחסידות החלה בשל תקציב בסך 2 מיליון שקלים שהושג על-ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר האוצר יצחק כהן, עבור העבודות שנועדו להכשיר את שטחי ההדלקה של החסידויות השונות במירון, לאור דרישות הבטיחות החדשות שהציבה המשטרה.

בחסידות הנוהגת שלא ליהנות כלל מכספי מדינת ישראל, בשל התנגדותם ההשקפתית לציונות, איימו כי לא יקיימו את ההדלקה המסורתית במידה ולא יתאפשר להם לשלם לבד על העבודות שנעשו עבור החסידות ובמידה ולא יגויס סכום הכסף שנדרש לשם כך.

האיום פעל את פעולתו, והמוני החסידים התגייסו לממן מכיסם את העבודות שעלותם נאמדה במאות אלפי שקלים. כאמור, לאחר האישור של וועדת החמישה, התאפשר ההסדר, החסידות שילמה על העבודות והערב, האדמו"ר ידליק את המדורה לשמחת לב אלפי החסידים.

האישור של יו"ר ועדת החמישה (צילום: דובי קורן)
החשבונית של 'אירועים ברמה' (צילום: דובי קורן)
חשבונית נוספת על העבודות במתחם (צילום: דובי קורן)
אנשי 'העדה' ו'תולדות אהרון' בפגישה עם נציג החברה (צילום: דובי קורן)
(צילום: דובי קורן)
התשלום על העבודות (צילום: דובי קורן)
(צילום: דובי קורן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר