הולך לכלא

איש העסקים החרדי משה זוסמן הורשע בהונאה ונשלח לכלא

בית המשפט קיבל הבוקר את הסדר הטיעון לפיו איש העסקים החרדי משה זוסמן יודה רק בקבלה במרמה של 1.3 מיליון דולר, וירצה ארבעה חודשים בלבד בכלא. כזכור, הפרשה נחשפה ב"כיכר השבת", לאחר שהוגשה תלונה במשטרה נגד חברת "איזי פורקס" שבבעלות זוסמן על גניבת והונאת לקוחות. כל הפרטים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוישי זוסמן (צילום: אלי סגל)

סוף טוב לפרשת ה'מיידוף החרדי'? שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, צבי גורפינקל, החליט הבוקר (שני) לאשר את הסדר הטיעון עם איש העסקים משה זוסמן, הנחשד בעבירות הונאה ומרמה בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.

על-פי הסדר הטיעון שנחתם בין זוסמן ופרקליטיו לפרקליטות המדינה, הודה איש העסקים רק בקבלה במרמה של 1.3 מיליון דולר, ובשל כך קיבל עונש של שנת מאסר אחת בפועל.

לאחר ניכוי ימי המעצר אותם ריצה בכלא בארצות-הברית בטרם הוסגר לישראל, ישב מוישי זוסמן בכלא בישראל רק 4 חודשים. לדברי מומחים משפטיים מדובר בהישג משפטי בעניין מי שנחשד במעשי הונאה וגניבה של מיליוני שקלים.

בית המשפט מציין כי הסיבה להסדר הטיעון המקל לכאורה, נעוצה בקשיים בראיות ובעובדה שהנאשם כשל בהשקעותיו אולם לא התכוון לגנוב את הכספים שקיבל לעצמו, וכן בשל העובדה כי המתלוננים לא ששו להעיד נגדו בבית המשפט.

כחלק מהסדר הטיעון, מלבד עונש המאסר הקל שירצה, מחויב זוסמן לשלם פיצויים בסך 300,000 שקלים לכמה מנושיו.

כזכור, הפרשה החלה בחשיפת "כיכר השבת" בדצמבר 2009 לאחר שהוגשה למשטרה תלונה נגד חברת "איזי פורקס" שבבעלות זוסמן על גניבה והונאה.

חרושת השמועות שהתפשטה במגזר החרדי גרמה למוישי זוסמן לברוח ללונדון ולהסתתר שם במשך תקופה ארוכה מאימת המשקיעים הזועמים. לפני כשנה נסע זוסמן לארה"ב על מנת להיפגש עם בני משפחתו לקראת חג הפסח, אז הוא נעצר על-ידי רשויות החוק הפדראליות בארה"ב ובשלב מאוחר יותר הסגירו אותו לשלטונות בישראל.

נגד זוסמן הוגש כתב אישום חמור בגין 11 עבירות של הונאה ומרמה וכן זיוף מסמכים בהיקפים של עשרות מיליונים ממשקיעים שונים שנתנו לו את כספם ולטענתם הוא היתל בהם ושלשל את הסכומים האדירים לכיסו.

כאמור, פרקליטיו של זוסמן, עורך הדין אבי לביא ועורך הדין אלי כהן הגיעו בשבועות האחרונים להסדר טיעון לפיו זוסמן יודה בסעיפים מסוימים ויקבל תקופת מאסר קלה יחסית.

עו"ד אבי לביא, אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר בהישג משפטי שבו הפרקליטות ובית המשפט בהגינותן הבינו שמדובר באיש עסקים שכשל ולא בנוכל סידרתי ולכן קיבל הקלה משמעותית בענישה.

מקורביו של זוסמן מספרים הבוקר ל"כיכר השבת" כי הוא נשמע מאושש ומרוצה. "עברה עליו תקופה קשה, אבל כעת הכל נראה יותר ורוד", הם מספרים. "מוישי שמח כי הצליח להסביר לרשויות החוק בישראל כי הכסף שלקח הוא אכן השקיע אותו במט"ח בתקופה בעייתית בשווקים וזאת הסיבה ל"נפילה" ולא חלילה כפי שחשדו שהונה את המשקיעים".

"מתברר כי השמועות היו בלתי מבוססות", הם אומרים הבוקר בהקלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר