הגראי"ל שטיינמן על גיוס בני הישיבות: "לא שייך שום פשרה"

חברי הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, נכנסו אתמול למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, להתייעצות והדרכה בענייני השעה, ושמעו ממנו דברים נחרצים וברורים נגד המגמות לגיוס בני הישיבות. "אין כאן שום מקום לדיון ואין על מה להתפשר, אין מה לשבת איתם בכלל", אמר ראש הישיבה, והוסיף: "לא יעלה על הדעת שנקריב נפש מפני נפש"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

בעוד ועדת פלסנר, לקידום השוויון בנטל, ממשיכה בדיוניה ושומעת אינספור חוות דעת באשר לציבור החרדי, מספריו ועתידו במטרה להביא לגיוסם של בני הישיבות, מתפרסמים הבוקר דברים נחרצים של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן בנושא.

לפי הדיווח ב'יתד נאמן', חברי-הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, נכנסו אתמול אל ראש הישיבה להתייעצות וקבלת הדרכה בעניינם שעל סדר היום.

גפני ומקלב שאלו את ראש הישיבה אודות המגמות השונות להביא לגיוסם של בני הישיבות בדרכים שונות, ושמעו ממנו דברים נוקבים ונחרצים על-כך שלא שייך בנושא הזה שום פשרה.

"אין כאן שום מקום לדיון ואין על מה להתפשר, אין מה לשבת איתם בכלל", הכריע ראש הישיבה, "לא תיתכן כל אפשרות שהיא שיאמרו לבחור שיחל ללמוד בגיל עשרים ושלושים, אלו השנים שבחור צריך אך ורק לעמול בתורה".

"מעבר לזה שהמקום עצמו הוא מקום בעייתי נורא", הוסיף ראש הישיבה הרב שטיינמן, "שיש בו הרבה איסורי תורה חמורים ביותר. לא יעלה על הדעת שנקריב נפש מפני נפש, שיאמרו, חלילה וחס, לבחור שרוצה לשבת וללמוד תורה - אל תלמד".

ראש הישיבה המשיך ואמר כי "אין לנו אפשרות לוותר על אף בחור שרוצה ללמוד, זה לא פתוח לדיון, זה לא נושא למשא ומתן, מדובר בדיני נפשות ממש!".

לפי הדיווח ב'יתד', הגראי"ל שטיינמן, המשיך והתבטא בנושא בחריפות, ואמר כי "כפי שלא יעלה על הדעת שיבוא ראש ישיבה ויאמר, 'אני מוכר עשרים בחורים תמורת כך ששמונים בחורים אחרים ילמדו, כך ודאי שלא יעלה על הדעת שנאמר, נותנים את זה תמורת שבחורים אחרים ילמדו".

"לא שייך בזה שום פשרה ושום דיון", שב ראש הישיבה והדגיש, "אנחנו צריכים רק להתחזק בתורה ולהתפלל, והקב"ה יעשה את שלו".

ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הוסיף ואמר לסיום כי "ודאי שאם כולנו נקבל עול תורה יעבירו מאיתנו עול מלכות ועול דרך ארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר