רשם העמותות; לשלול אישור ניהול תקין מהגמ"חים החרדים

הגמ"חים החרדים העוסקים בהחזקת פיקדונות של אנשים ובמתן הלוואות בהחזרים נוחים לא יוכלו לקבל 'אישור ניהול תקין' מרשם העמותות. ה'אישור' כבר נשלל ממספר עמותות. מי שיסבלו בעיקר מההנחיה החדשה הם הגמ"חים החרדים, בהם מפקידים חרדים רבים את חסכונותיהם, כאשר בעלי הגמ"ח משתמשים בכסף הזה להלוואות. ח"כ משה גפני בתגובה: "משתמשים בחוק כדי לפגוע באחד המוסדות היהודיים החשובים ביותר"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הגמ"חים החרדים העוסקים בהחזקת פיקדונות של אנשים ובמתן הלוואות בהחזרים נוחים לא יוכלו לקבל 'אישור ניהול תקין' מרשם העמותות, כך מדווח הבוקר ב'דה מרקר'.

לפי הדיווח, על ההנחיה החדשה אחראי עו"ד שלומי בילבסקי, האחראי על אישור ניהול תקין ברשם העמותות, אותה הוא מסר במפגש שערך עם רואי חשבון. יצויין כי כבר נשללו על-ידי משרד הרשם אישורי ניהול תקין ממספר עמותות.

מי שיסבלו בעיקר מההנחיה החדשה הם הגמ"חים החרדים, בהם מפקידים חרדים רבים את חסכונותיהם, כאשר בעלי הגמ"ח משתמשים בכסף הזה להלוואות, ובכך המפקיד כמו גם הלווה נמנעים מתשלומי ריבית כפי שנהוג בהלוואות ובפיקדונות במקומות אחרים.

במשרד המשפטים אומרים כי מאחר ונושא הגמ"חים נתון בהליך הסדרה חוקי, מאחר וכרגע הגמ"חים שעוסקים בהלוואות והפקדות ללא אישור מבנק ישראל עוברים על החוק, הוחלט כי בינתיים העמותות לא יפורקו אלא רק יישלל מהם אישור ניהול תקין.

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, שמשתתף בפורום להסדרת פעילות הגמ"חים יחד עם נציגי בנק ישראל, ומשרדי האוצר והמשפטים, הגיש לפני כשנה וחצי הצעת חוק בנושא אך עדיין לא העלה אותה לדיון בכנסת.

בתגובה לשלילת אישור ניהול תקין מהגמ"חים, אומר גפני ל'דה מרקר' כי מי שיפדע הן בעיקר השכבות החלשות שמשתמשות בשירותי הגמ"חים. "משתמשים בחוק כדי לפגוע באחד המוסדות היהודיים החשובים ביותר. יש פה שימוש בפרשנות יבשה של החוק במקום שבו הדברים ממילא צריכים להגיע להסדרה. לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה", אומר גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר