עורך 'יתד' לשעבר חושף סודות אפלים

ישראל גליס: "ביקשו שאכתוב שהפרווה של הרב לנדא חלבי"

הרב ישראל גליס, עורך 'יתד נאמן' בשנותיו הראשונות, חושף סודות אפלים על העיתון: "הפעילו לחצים שאכתוב מאמרים נגד הכשרות של הרב לנדא, במטרה לפאר את כשרות 'שארית'". הוא חושף כיצד הם סילפו מכתבים של הרב שך. סערה (חרדים)

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
גליס על רקע משרדי 'יתד', אתמול (צילומים: כיכר השבת)

הרב ישראל גליס, עורך 'יתד נאמן' בשנותיו הראשונות, חושף סודות אפלים על ההתנהלות של אנשי המערכת.

בראיון למנחם טוקר בגלי ישראל, סיפר הרב גליס דברים מדהימים מתוככי העיתון, כשהוא משלב בדבריו מעשיות היסטוריות, עם תאריכים מדוייקים.

"כל המאבק מתנהל כיום בגלל דבר אחד: אנשי המערכת לשעבר מסרבים לכתוב על מרן הגראי"ל שטיינמן את צמד המילים המתבקש 'גדול הדור'", טוען גליס בלהט.

לדברי גליס, אנשי ההנהלה כיום, "לא מבינים את ההשקפה הנכונה ומעולם לא היו בביתו של הרב שך".

גליס טען כי "הם כתבו מאמרים נגד כל ההשקפה של הרב שך. הייתה תקופה שהרב שך אמר שהוא 'מרים ידיים'".

ומה הסיבה שהוא עזב את המערכת בסופו של דבר? לא תאמינו. גליס טוען כי הפעילו עליו לחצים לכתוב נגד הכשרות המהודרת של הרב משה-יהודה-לייב לנדא - רבה של העיר בני-ברק, כדי לרומם את מערכת הכשרות הכושלת 'שארית ישראל'.

"מכיוון ש'שארית' לא תפס, הם ביקשו ממני לכתוב מאמרים נגד הרב לנדא. המטרה הייתה לפאר את 'שארית'", גילה, "ביקשו שאכתוב שגלידת פרווה של הרב לנדא - זה בעצם חלבי, כי אפשר 'למצוא' ברכיבים אבקת חלב"...

גליס סיפק גם הצצה נדירה ל"תעשיית המכתבים" שמפרסמים בשמם של גדולי ישראל. "באחד הימים קיבלתי טלפון ש'יש מכתב של הרב שך בדרך' וצריך לשים אותו ב'אוזן' של העיתון (פינה שמאלית בעמוד הראשי, לצד הלוגו. י"ר). כעבור מספר דקות אני מקבל טלפון נוסף מאדם אחר. 'קיבלת מכתב?', הוא שואל. משעניתי בחיוב, אמר 'זה לא טוב, צריך להוסיף כמה מילים...' לאחר-מכן קיבלתי טלפון מאדם אחר 'אי-אפשר ככה', אמר לי וביקש להוסיף כמה הערות על המכתב"...

גליס תקף חזיתית את 'יתד נאמן' של היום. "כל העיתון הזה בעייתי. 'יתד' לא שווה שום-דבר, מדובר בחבורת פרחחים שהשתלטה על העיתון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר