הוראה חדשה בפוניבז': גם הטלפונים הכשרים - אסורים

ראש ישיבת פוניבז' הרב גרשון אדלשטיין הורה במהלך שיעורו השבועי אמש לתלמידיו להתנזר מצריכת דיווחי חדשות. ואף משימוש בטלפון סלולארי, גם אם הוא כשר: "אפילו שהמכשיר כשר, הוא יצר הרע של בטלה, והשטן שמסית על ביטול תורה, ואין הכשר להביא את היצר הרע הזה לישיבה" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב אדלשטיין (צילומים: כיכר השבת, פלאש 90)

ראש ישיבת פוניבז' הרב גרשון אדלשטיין התייחס בשיחה שבועית שמסר לתלמידיו לשימוש ההולך וגובר של בחורי ישיבות בטלפון סלולארי. הרב הביע את התנגדו לשימוש במכשיר גם אם מדובר במכשיר בעל הכשר של 'ועדת הרבנים לעניני תקשורת'.

לאחר שדיבר על כך שצריכת דיווחי חדשות גורמת לביטול תורה אמר הרב אדלשטיין "ויש עוד דבר שנקרא פלאפון, שאפשר לדבר בזה מתי שרוצים"

הרב המשיך ואמר שהכשר ועדת הרבנים לתקשורת לא מתירה שימוש בטלפון בגלל שסכנת ה'דברים בטלים' עודנה נשארת. "ואפילו שהמכשיר כשר, ההכשר הוא מצד שאין שם דברים אסורים, אבל הוא גורם לריבוי דברים בטלים, ולזה אין היתר והכשר"

"הוא יצר הרע של בטלה, והשטן שמסית על ביטול תורה, ואין הכשר להביא את היצר הרע הזה לישיבה"

לא לצרוך חדשות, גם לא לפני השינה

כאמור בתחילת שיעורו התייחס הרב לסקרנות בקרב בחורי הישיבות לדיווחי חדשות "ויש עוד דבר חדש בתקופה האחרונה, שנהיה סקרנות לדעת מהנעשה בענייני העולם הנוגעים לבני תורה, מה היה, מה יהיה ומה ההווה, אבל הסקרנות צריכה להיות בדברי תורה ולא בדברים בטלים"

הרב אדלשטיין ציין "ועכשיו יש כאלה שרוצים לדעת חדשות, ומבזבזים זמן על זה,ושמעתי כי יש בחורים שיש להם קביעות בכל יום לדבר דברים בטלים לפני השינה, אך באמת צריכים להירדם מתוך דברי תורה ומחשבות קדושות ולא מתוך דברים בטלים, וכתוב באורחות חיים להרא"ש (אותי"ח) "שלא ישיח שיחה בטלה, וייזהר ללמוד בלילה עד שיישן מתוך דברי תורה, ולא מתוך שיחה בטלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר