חיילים חרדים: "סירבו לעלות אותנו לקווי המהדרין"

שני חיילים חרדים טענו הבוקר (רביעי) כי נהגי אוטובוסים בקווי מהדרין מנעו מהם להעלות לאוטובוס בטענות שונות, כשניכר שהסיבה העיקרית זה עצם היותם חיילים. לדבריהם, לחץ הנוסעים השפיע על הנהגים. החברה: "אגד מסיע עשרות אלפי חיילים מדי שבוע ואינו מפעיל קווי מהדרין, אלא קווי שירות, הזמינים לכל אדם, כפי שפסק בג"ץ בינואר 2011"

ישי כהן | כיכר השבת |
חיילים חרדים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שני חיילים חרדים טענו הבוקר (רביעי) כי נהגי אוטובוסים בקווי מהדרין מנעו מהם להעלות לאוטובוס בטענות שונות, כשניכר שהסיבה העיקרית זה עצם היותם חיילים. לדבריהם, לחץ הנוסעים השפיע על הנהגים.

האירוע הראשון התרחש בשבוע שעבר בתחנת האוטובוס בסמוך לקיבוץ 'חפץ חיים'. חייל חרדי, תושב הדרום, המתין לאוטובוס אגד קו 550. כשהאוטובוס הגיע, עלו שלושה חרדים, אך כשהוא ניסה לעלות לאוטובוס - הנהג סירב בטענה שאין לו עצירה בתחנה זו. מבדיקה באתר הרשמי של אגד עולה כי אכן ישנה עצירה בתחנה המדוברת.

בראיון ל-ynet סיפר אחד החיילים: "ניסיתי להתווכח איתו ולהוכיח לו שהוא טועה, מה גם שהוא אסף נוסעים אחרים, אבל הוא היה עקשן כל-כך עד שוויתרתי. בסך הכל רציתי להתקדם לצומת הבאה כדי להמשיך משם הביתה, אז לא רציתי לעכב את האוטובוס. ירדתי ממנו בחזרה לתחנה, ולצערי אפילו את הפרטים של הנהג לא הספקתי לקחת".

כשהחייל הגיש תלונה בשירות הלקוחות של אגד, נמסר לו כי התלונה תטופל לאחר תקופת החופשה.

"תקלה" מסתורית

מקרה נוסף אירע ביום שני השבוע, באותה תחנה. חייל חרדי שביקש לעלות לאוטובוס קו 451, הנהג אמר לו כי יש תקלה באוטובוס ולכן עצר, וכשהחייל עזב את האוטובוס, הנהג המשיך בנסיעה למרות ה"תקלה" שהייתה לו.

"כשלמדתי בישיבה נסעתי בקו הזה באופן קבוע במשך שלוש שנים. אז מה, חרדים 'רגילים' יכולים לעלות לאוטובוס, אבל חייל חרדי, עם כיפה גדולה, זקן וציציות - לא? אני לא מבין מה קורה פה. אגד הרי פועלת מטעם המדינה", אמר החייל לאחר התקרית.

גם החייל הזה הגיש תלונה בשרות הלקוחות של אגד, וגם לו נמסר שהתלונה תטופל לאחר החופשה.

דובר "אגד", רון רטנר, מסר בתגובה ל- ynet: "מדובר בשני מקרים שונים ונפרדים. במקרה הראשון סירב הנהג להעלות את הנוסע מתוקף העובדה שקו 550 מוגדר כקו בינעירוני מהיר, בעוד שהחייל רצה לנסוע עם האוטובוס תחנה אחת בלבד לצומת ראם, כאילו מדובר באוטובוס מאסף.
"במקרה השני, עצר אוטובוס בקו 451 מאשדוד לירושלים, בקרבת תחנת חפץ חיים בשל חשד לתקלה. נהג האוטובוס עדכן את החייל שניגש אליו בדבר התקלה, אולם לא קלט אותו משום שעל-פי רישיון הקו לא מוגדרת תחנת איסוף נוסעים בחפץ חיים ולכן על פי החוק היבש, אין לנהג אפשרות לקחת נוסעים שלא על-פי תקנות הקו.
"אגד מסיע עשרות אלפי חיילים מדי שבוע ואינו מפעיל קווי מהדרין, אלא קווי שירות, הזמינים לכל אדם, כפי שפסק בג"ץ בינואר 2011".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר