ה'ניו-יורק טיימס' מדווח

דרמה בארה"ב: נעצר חשוד בסחיטת הרב פינטו

ביום שישי הוגשה בבית המשפט בברוקלין בניו יורק תביעה פלילית נגד עופר ביטון ששימש בעבר כאחד מעוזריו ומקורביו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. על פי החשד, הוא מואשם בהשגה במרמה של ויזה קבועה לשהייה בארה"ב. ביטון מכחיש, טוען שחף מפשע (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (באדיבות אתר שובה ישראל)

התפתחות בפרשת נסיון סחיטת האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: ביום שישי האחרון הוגשה בבית המשפט בברוקלין בניו יורק תביעה פלילית נגד עופר ביטון ששימש בעבר כאחד מעוזריו ומקורביו של האדמו"ר, באשמת הגירה בלתי חוקית ומעשי הונאה בהם השתתף עם אנשים נוספים.

ביום חמישי האחרון, פשטו עשרות סוכני FBI על ביתו של ביטון. לכיכר השבת נודע כי ביטון חבר לפרסומאי נודע ולחבר קונגרס ויחד ניסו להשפיע באמצעות פרסומים בתקשורת לבטל את התלונות כנגדו.

מקורבו של הרב אמר כי "מדובר בפושעים שניצלו את מצבו הרפואי הקשה של הרב בשעה שהתאושש והחלים מניתוח קשה וניסו להלך עליו אימים תוך נסיון סחיטה. אנו שמחים כי בית המשפט לקח את העניין ברצינות רבה ומתייחס לפרשה במלוא החומרה".

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי על פי כתב התביעה, ביטון רימה את הממשלה בנוגע למקור של חצי מליון דולרים אותם השקיע בעסק חדש על מנת לקבל ויזה אמריקאית קבועה.

ביטון טען כי הכסף הגיע מהלוואה של ידיד, אולם הרשויות חושדות כי מקורו של הכסף הוא מעשה סחיטה בו היה מעורב ביטון.

על-פי החשדות אותם העלו בעבר מקורבי הרב, עופר ביטון מעל במליוני דולרים מכספי ישיבת שובה ישראל וסחט את הרב ובכירים בחסידות.

יצויין כי אשמה זו אינה מופיעה בכתב האישום וביטון עצמו מכחיש אותה בכל תוקף וטוען כי הוא חף מפשע.

ביום חמישי הקרוב ייערך, במעמד האדמו"ר, כנס התעוררות ותשובה לקראת חודש אלול וימי הרחמים והסליחות ובו צפוי הרב להתייחס לראשונה להתפתחויות בפרשה הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר