'חרדי' תוקף את נתניהו: "מתייעץ עם רב רדיקלי"

דב ליפמן, 'חרדי מתון' ולשעבר פעיל במפלגתו החדשה של ח"כ חיים אמסלם. מתבטא בחריפות כנגד מרן הגר"ע יוסף. בבלוג שפירסם בתגובה לחשיפת 'כיכר השבת' אודות התייעצות שמקיים ראש הממשלה עם הרב, הוא כותב: "מזועזע וזועם שראש הממשלה סומך על רדיקלי" (חרדים)

ליפמן (מתוך עמוד הפייסבוק שלו)

התייעצות קברניטי המדינה בגדולי ישראל שנחשפה ב'כיכר השבת' ממשיכה לחולל סערה.

לאחר שחבר הכנסת גלעד ארדן התבטא כנגד הפגישה, ונגד כך שבכירי המדינה מקבלים את יעוץ גדולי ישראל. היום (שלישי) תוקף אדם המגדיר את עצמו "חרדי" את הפגישה ומכנה את מרן הגר"ע יוסף "רדיקלי".

מדובר בדב ליפמן, אחד האנשים שעמדו מאחורי המאבק בתחילת השנה בבית שמש, מאבק בו הושחרו פניו של הציבור החרדי. ליפמן, מוכר בתור פעיל בכיר בתנועתו החדשה של חה"כ חיים אמסלם (עם - שלם).

בבלוג שפירסם באתר 'timesofisrael' תוקף ליפמן בחריפות את מרן הגר"ע יוסף.

לדברי ליפמן: "ראש הממשלה מיואש. מומחים אינטליגנטיים, משכילים ומנוסים, לא מוכנים ללכת יחד עם תוכניותיו. אז מה עושים בפוליטיקה ישראלית כאשר הם זקוקים לתמיכה בתוכניות שלהם? נכון. הם פונים אל הרב הקיצוני" שואל ליפמן ועונה.

לאחר שהוא מנתח את עמדות החברים בקבינט, ומגיע למסקנה שההחלטה נתונה בידי ש"ס ממשיך ליפמן בקו התוקפני שלו כנגד מרן "השאלה האם לתקוף באיראן או לא מונחת בידיו של רב בן 92 שסיפק את ההצהרות הבאות בשנים האחרות".

וכאן עובר ליפמן ומצטט שורת ציטוטים של מרן הגר"ע יוסף שעוררו סערה בעבר.

לאחר מכן כותב ליפמן: "אלה הם רק חלק מהדוגמאות הרבות הבולטות הממחישות את העובדה שהרב יוסף הוא קיצוני. עכשיו הוא זה שמחזיק את מפתחות ראש הממשלה ואת חותמת האישור לתקוף את איראן, ואולי להתחיל מלחמה אזורית מאסיבית"

דב ליפמן וחיים אמסלם בהשקת תנועת 'עם שלם' לפני כשנה (צילום: מאיר אלפסי)

"אני לא אומר שאני מתנגד לתקיפה באיראן. אבל אני מזועזע וזועם שראש הממשלה סומך על רדיקלי. אני גם רותח מזעם שיש לנו ראש ממשלה שמוכן לעשות את הפלטפורמה כדי לקבל את ההחלטות החשובות ביותר לגבי העתיד האישי והלאומי שלנו כל כך".

"הבה נקווה ונתפלל שמאמציו של נתניהו נכשלו, יתר על כן, כאשר הבחירות הבאות יתגלגלו, בואו לא נשכח שראש הממשלה היה מוכן להתעלם מיועצים צבאיים ולגייס רב בן - 92 לקול הצף בהחלטה שעלולה להוביל אותנו למלחמה אזורית ובידוד בינלאומי". 

הרב עובדיה: "ימים לא רגילים"

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת' ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במסע לחצים על הרב עובדיה יוסף ותנועת ש"ס לתמיכה אפשרית בתקיפה צבאית-ישראלית על מתקני הגרעין באיראן.

האלוף יעקב עמידרור נכנס בסוף השבוע שעבר אל בית הרב תחת מעטה חשאיות כבד כשהוא מלווה ביו"ר ש"ס, סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, לפגישה אישית ומיוחדת עם הגר"ע יוסף שנמשכה שעה ארוכה.

מפרטים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי השיחה נסובה בעיקר בנושא ההתקדמות של איראן להשגת פצצה גרעינית והאפשרות כי ישראל תיאלץ לפעול לבדה בסוגי הרגישה והמורכבת.

גורם המעורב בפרטי הפגישה אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר במסע לחצים של גורמים במשרד ראש הממשלה על תנועת ש"ס וחבר הקבינט השר אלי ישי לתמיכה בתקיפה אפשרית באיראן".

כמו כן בשיעור שמסר בתחילת השבוע (ראשון) הגר"ע יוסף, רמז על התקיפה באיראן ואמר: "הקב"ה ירחם עלינו, זקוקים אנחנו לרחמיו של הבורא יתברך, ישתבח שמו, הוא מרחם עלינו כרחם אב על בנים - על בניו, אנחנו מבקשים ממנו, אנחנו מתחננים אליו שלא יתן מזימתם של הרשעים האלה שחושבים עלינו רעה, יפר עצתם ויקלקל מחשבותם, ישיב גמולם באשם".

הרב הוסיף: "כמו שעשה להמן כך יעשה יעשה עמנו לטובה אור, פונים להקב"ה שירחם עלינו, אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים".הרב עובדיה התייחס גם למחלוקת בישראל סביב תקיפה באיראן, ואמר: "יש גם צד שני".

"הם עלולים לעשות חס ושלום שמות. הקב"ה יפר מחשבותם".בסיום דבריו אמר הגר"ע: "לא לשבת בשאננות, עם ישראל נמצאים בסכנה, אנחנו לא נמצאים בימים רגילים, לכן כל אחד ואחד ישתדל לבוא ממחר ולאמר את תפילת הסליחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות