בישיבה התיכונית מרשת "ברנקו וייס"

מגמת חילוץ והצלה בשערי רחמים סיימה מחזור ראשון

לפני שלוש שנים נפתחה לראשונה מגמת ייחודית, 5 יח"ל בחילוץ והצלה. התלמידים התנסו בתפעול אירועי חירום דוגמת רעידת אדמה, מתקפת טילים, תאונת דרכים ושריפה (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

המגמה, שיתפה פעולה עם פיקוד העורף, ויחד עם התלמידים הם תרגלו פעילויות שונות בסביבה המדמה מצבי חירום, הפעלת כלי חילוץ. יחד עם מגן דוד אדום התלמידים רכשו כלים בהצלה וטיפול במצבי חירום גופניים ורכשו מיומנויות טיפול דחופות בפצועים ונפגעים. במהלך שלושת השנים שהמגמה קיימת, הם שימושו כמעין "כיתת כוננות" בבית הספר ובסביבתו. הרציונל שמלווה את המגמה הוא שבוגריה יוכלו להמשיך ולעסוק בתחום בעת שירותם הצבאי וכן בלימודים במוסדות אקדמיים.

ישיבת "שערי רחמים" הצטרפה לרשת "ברנקו וייס", לפני 15 שנה, ממובילות החינוך בישראל. ברשת בתי הספר, ומכון "ברנקו וייס" מקדמים פיתוח מודלים חדשניים להוראה וללמידה אשר מיושמים בבתי ספר ובתוכניות השונות, הן לצוותים חינוכיים והן ולתלמידים.

מעוניינים לשמוע פרטים? כנסו >>

עם הקמתה, הישיבה החלה לקדם תפיסה מהפכנית בחינוך החרדי, והייתה מבין החלוציות שפיתחה מודל משולב של לימודי חול לצד לימודי קודש לקהל החרדי. במסגרת מודל זה היא פונה לתלמידים חרדיים שמחפשים מסגרות אלטרנטיביות למסגרות הלימודיות הנפוצות בקהילות החרדיות.

מגמת "מקצועות חירום" - תכניות ייחודית בשערי רחמים

הישיבה מיועדת לתלמידים מכיתה ט' עד י"ב במסגרת משפחתית ואינטימית של כ – 20 תלמידים בכיתה, היא דוגלת בהענקת כלים פרקטיים לתלמידיה, וכחלק מתפיסה זו שילבה הישיבה את מגמת החילוץ וההצלה על מנת להכשיר את תלמידיה למקצועות מבוקשים בשוק התעסוקה.

הרב חוני אזולאי, מנהל הישיבה התיכונית שערי רחמים: "המגמה מתכתבת במדויק עם חזון הישיבה להעמיד דור של תלמידים שיהיו מעורבים וירצו לתרום לעם ישראל בכל התחומים, ובנוסף להיות אנשים עשירים בדעת, סקרנים לכמה שיותר דיסציפלינות. אני רוצה להודות ליואב זימרן, המשנה לראש מנהל החינוך בעיריית ירושלים על שיתוף הפעולה פורץ הדרך הזה, לאנשי מד"א, פיקוד העורף וכבאות והצלה שנרתמו לפרויקט".

מתניה פרנקל, רכז המגמה: "לפני כשלוש שנים פתחנו בישיבה את מגמת "מקצועות חירום" כתכניות ייחודית. במגמה למדנו תחומים מתחומי החרום, הן בפן העיוני והן בפן המעשי. לקראת סוף שנת הלימודים הראשונה מתחילים התלמידים להתנדב במד"א על אמבולנסים. במהלך שנת הלימודים השנייה לומדים התלמידים תכנים של כבאות והצלה ובשנת הלימודים השלישית לומדים התלמידים תכני חילוץ על ידי פיקוד העורף. לפני כשבועיים סיימו תלמידי כיתה יב' את מבחני ההסמכה לקורס חובשים. מלבד הידע העיוני והמעשי אותם רוכשים התלמידים במהלך שנות הלימודים, לוקחים התלמידים חלק בהתנדבות ואחריות ברמה המשפחתית, הקהילתית והלאומית. אחריות זו מקשרת את התלמידים לעולם הגדול שמסביבם ונותנת להם אחריות ומעמד בחברה, דבר המחזק את בטחונם האישי והופך את התלמידים לשותפים אקטיבים בחברה".

אריאל שריקי, בוגר המגמה: "המגמה נתנה לנו כבני אדם את הערך של התנדבות...היום, בזכות המגמה, ערך ההתנדבות תופס אצלינו מקום מאד חזק.אם מישהו לפני שלוש שנים היה אומר לי לעשות משהו ולא לקבל כלום בתמורה בחיים לא הייתי מסכים, המגמה הזאת עוררה בי את רוח ההתנדבות את רוח הנתינה. היום הרצון לתת ולתרום לאחר, נמצא במקום ראשון אצלי ברשימה הקו חשיבה שלי השתנה "

מעוניינים לשמוע פרטים? כנסו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר