השקיפה מן השמים

המסוק שהנחית את גדולי ישראל בשדה החקלאי

"השקיפה ממעון קדשך מן השמים וברך את עמך... ואת האדמה" מעמד היסטורי ומרגש ערב שנת השמיטה עת הגיעו גדולי ישראל לקרקע העתידה לשבות בשמיטה (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

רגעי שיא ומראות הוד שטרם נראו כמותם נרשמו באחת מהשדות החקלאיות בדרום הארץ עשרות חקלאים ממושבים רבים ברחבי הארץ התייצבו בראש מורם לקבל את תעודת גיבורי הכח שומרי השמיטה, חלקם זו הפעם הראשונה בחייהם.

וזאת על ידי המכון התורני לענייני שמיטה 'ושבתה הארץ' בראשות הרה"ג רבי דוד אטדגי, ראש הכוללים 'קול דודי' ומייסד מפעל ההלכה העולמי 'והגית', שלקח על עצמו עול כבד לדאוג לחקלאים רבים לסיוע כספי על מנת שיוכלו לשמור את שנת השמיטה אשר בפתח.

המעמד החל כאשר גדולי ישראל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובראשם זקן מועצת חכמי התורה מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א זה אחר זה עלו לטיסה בשמי הארץ במסוק מיוחד שעבר מעל האדמות של החקלאים הרבים שישבתו השנה בסיוע המכון, מהצפון ועד הדרום, שדות רבות שחלקם מעולם לא נשמרה בהם שמיטה כהלכתה כדת וכדין.

כנסו לכאן והצטרפו >>

במהלך הטיסה בירכו גדולי ישראל את כל המסייעים למצווה נדירה זו ונוטלים חלק במצוות השמיטה בעצמם.
לטיסה הצטרף זקן המקובלים הגאון הצדיק הרב דוד בצרי שליט"א שהעריף מברכותיו על השותפים המסייעים ועל כל החקלאים גבורי כח שומרי השמיטה בעוז ובגאון.

רגעי השיא במעמד ששודר בשידור חי בערוצי הרדיו, נרשמו כאשר המסוק נחת באחת מהשדות שעל יד מושב זבדיאל, ובה חיכו עשרות חקלאים תושבי הסביבה, ומאות יהודים שבאו לראות את גדולי ישראל בכנופיא אחת, מחזה נדיר בפרט במקומות אלו.

במהלך הכנס מרן הגאון הגדול הרב שמעון בעדני נשא דברו והביע הערכה רבה למכון ושבתה הארץ שלקח על עצמו עול גדול לתמוך בחקלאים רבים הן מבחינה כספית והן בהדרכה הלכתית צמודה שע"י בית ההוראה של המכון שעונה לשאלות מידי יום לחקלאים ולכל הזקוקים למענה בנושא מצוות התלויות בארץ ומצוות השמיטה במסירות אין קץ.

כידוע, מכון ושבתה הארץ שהוקם לבקשתם של גדולי ישראל על מנת להעניק סיוע ממשי לחקלאים רבים שניצבו השנה בפני שוקת שבורה עקב המצב השורר כבר למעלה משנה בעקבות מגיפת הקורונה שטלטלה ופגעה באנשים רבים ובפרנסתם, אין צורך להכביר במילים בדברים שכולנו ראינו בעיננו יחד.

ועל כן בשמיטה הזו, ניצב קושי נוסף בפני אותם חקלאים שאיים ממשית על קיום השמטה כהלכתה בארץ הקודש.
וב"ה אודות לסיוע המכון חקלאים רבים יזכו לשמור השנה את שנת השמיטה כהלכתה.

נשיא המכון הגאון הגדול הרב אהרן בוטבול ריגש מאוד את הציבור כאשר חיזק את רוחם של החקלאים הרבים וציין את הקושי הגדול בשמירת שנת השמיטה, ולא לחינם כינו חז"ל אותם כ'גיבורים'.

בכנס השתתפו בנוסף הגאון הגדול הרב ירון אשכנזי ראש קו ההלכה הספרדי, וכן הגאון הגדול הרב בנימין חותה, מחה"ס כי בא מועד ועוד. ורבני בית ההוראה.

במהלך הכנס נשא תפילה מיוחדת לקראת שנת השמיטה זקן המקובלים הצדיק הרב דוד בצרי .

את הכינוס חתם רב המכון הרה"ג רבי דוד אטדגי במעלת שמירת השמיטה והקשר הישיר שלה לעם ישראל כולו ולגאולה השלימה. וכן על הקושי הרב איתו מתמודד כל חקלאי כל השנה כולה ובשנת השמיטה בפרט. ועל המעלה שכל יהודי יקיים את מצוות השמיטה בעצמו ע"י שהוא בעצמו הופך לבעלים על קרקע והוא זוכה במצווה הנדירה.

יהודים רבים מרחבי הארץ והעולם הצטרפו וקיימו את מצוות השמיטה הנדירה, ואלה שעוד לא יכולים להצטרף ע"י המוקד במספר 4574* ולזכות לברכת התורה 'וציויתי את ברכתי' ולברכת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

כנסו לכאן והצטרפו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר