שווה לכל נפש

לא משנה מאיפה תתחיל, השאלה היכן תסיים?

עשרות דיינים מוכיחים שזה אפשרי. שיטה מדהימה שהוכיחה את עצמה בשנים האחרונות הוציאה תחת ידה כל־כך הרבה 'יושבי על מדין' שרכשו מקצוע מבלי לצאת מעולמה של תורה וכל זה בלימודים של פעם בשבוע. איך הם עושים את זה? (לימודים)

מאות בוגרים כבר עברו את מסלולי הלימוד לדיינות ולרבנות במסגרת מלמ (צילום: פלאש 90)

עד כמה שזה יישמע מוזר, כל אחד שלמד בישיבה לפחות חמש שנים אחרי גיל שמונה־עשרה, אבל ממש כל אחד, יכול להיות דיין בעם ישראל. וזה הרבה יותר פשוט מכפי שניתן לחשוב. יתרה מזו, בשיטת הלימוד הייחודית והמוצלחת של מכון תורת המשפט מבית מלמ, אין משמעות לנקודת ההתחלה של הלומדים כי אם לנקודת הסיום בה יבחרו. כל עוד הם עומדים בתנאי הסף הבסיסי כמובן.

גם אתם רוצים לגשת למבחני הרבנות הראשית ולהיות דיינים בישראל? קליק אחד וגם אתם יכולים. לחצו כאן עכשיו>>

ברור שדיין צריך שתהיינה לו מידות תרומיות שאין כאן המקום לפרטן כפי שמופיע בפרשת יתרו ובשו"ע. אך הלימוד הוא מה שנקרא "שווה לכל נפש". במידה ומדובר כמובן במי שחשקה נפשו לעסוק בתחום כה חשוב זה.

מאות בוגרים כבר עברו את מסלולי הלימוד לדיינות ולרבנות במסגרת מלמ. עשרות מהם למדו דיינות וסיימו את חוק לימודיהם עם תעודה אותה קיבלו לאחר שעמדו בבחינות הרבנות הראשית בהצלחה מרובה הודות לשיטת הלימוד המיוחדת של מל"מ. אחד מהם הוא הרב דוד פ. שמצליח לזקק את השיטה ואת ההיגיון שמאחוריה למספר משפטים קצרים. שימו לב איך זה עובד ואיך אתם מסיימים בעוד 4.5 שנים מסלול לימודים עם תעודה שלא הייתם מאמינים שאתם יכולים לקבל.

הרב פ: "הרציונאל מאחורי השיטה מתחיל בגישה הבסיסית. הגישה הבסיסית היא שכל יהודי שייך ללימוד תורה ולא רק ללימוד גמרא, אלא גם ללימוד הלכה ודיינות. לא משנה אם מדובר באברך או בבעל בית, כל אחד יכול. כשזו נקודת המוצא כל מה שצריך למצוא היא דרך טכנית שתעזור ללומדים לממש את היכולת הזו ולהוציא אותה אל הפועל.

"וזה בדיוק מה שנתנו לנו במכון 'תורת המשפט'. חומר הלימודים עבור התעודה לדיינות, הוא חומר ידוע ומוגדר. השיטה של מל"מ בונה את הלימוד על שלושה נדבכים מרכזיים: לימוד, שינון, זכירה. כל התהליך כולו צמוד לשיטת סיכום מדהימה שמצליחה להפוך כל סימן מורכב ומרובה סעיפים לטבלה לוגית פשוטה וקלה לזכירה. זה מסביר גם למה הלימוד נמשך פרק זמן לא ארוך שאינו מרתיע את הבאים בשעריו".

במלמ מחדדים את הדברים ומסבירים: שיטת הלימוד שלנו מבוססת על שש נקודות בסיס שהופכות את לימודי הדיינות נגישים לכל מי שרק רוצה לרכוש לעצמו מקצוע תורני שישאיר אותו בעולמה של הלכה. ואלו הן הנקודות: הבנה - הסבר בהיר במהלך ההרצאות; תמצות - סיכום ברור ומתומצת של כל הנלמד שמתמקד בראש ובראשונה בחומרי הבחינה; אחסון הנלמד בתא הזיכרון במוח באמצעות שינון מאסיבי בעל־פה; שימור הזיכרון באמצעות הקפדה על חזרה בארבעת זמני נפילת הזיכרון (יום/שבוע/חודש/שנה); הבעה על־ידי סימולציות ופיתוח ההבעה בכתב החיונית עד מאוד להצלחה במבחן; ואחרון חשוב - הכנה למבחן על־ידי הבנת גורמי הלחץ והחרדה ומניעתם. מאות בוגרים כבר עברו את המסלול הזה בהצלחה.

בכלל, במל"מ מחויבים להצלחה ומתפארים בבוגרים רבים שעברו את מסלול הלימוד בשיטת שש הנקודות. באותה שיטה ניתן ללמוד יום אחד בשבוע בלבד במשך ארבע וחצי שנים תוך כדי לימוד בכולל או עבודה כלשהי. שנים שבסיומן אפשר לזכות בתעודת 'ידין-ידין' ולהיות דיין בישראל.

אם גם אתם רוצים להיות דיינים, נצלו את החורף הארוך שזה עתה התחיל ובתוך ארבע וחצי שנים תוכלו להתהדר בתעודת 'ידין-ידין'. במלמ אומרים: השיטה שלנו במכון תורת המשפט מבית מלמ מוכיחה את עצמה וכבר סייעה בעזרת ה' יתברך לעשרות תלמידי חכמים להשלים את לימודי הדיינות בהצלחה.

גם אתם רוצים לגשת למבחני הרבנות הראשית ולהיות דיינים בישראל? קליק אחד וגם אתם יכולים. לחצו כאן עכשיו>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר