רגע לפני התמוטטות

"פעם ראשונה אחרי סחרור של שנה הרגשנו שאנחנו לא לבד. היינו עטופים"

באגף 'קדושת החיים' של מכון פוע"ה נותנים כח למשפחות ברגעים המורכבים ביותר בחייהם • קראו את הסיפורים המרגשים של אלו שנעזרו במכון ברגעים הקשים (עזרה)

עזרה בזמנים הקשים (צילום: מכון פועה)

"אני זוכר את עצמי מתלבט בשאלה דרמטית, עומד באמצע המחלקה אבוד עם עצמי, השעה 2 בלילה ואני חייב להכריע עכשיו- האם לתת לה את התרופה הזו שיכולה להאריך את חייה ומצד שני עלולה לגרום לאימי סבל נוסף? איך אחליט לבד? בסופו של דבר חייגתי לרב וידר, מראשי אגף קדושת החיים של מכון פוע"ה והוא ענה בנחת ובסבלנות רבה. זה היה מאוד משמעותי עבורי באותו הרגע." את הדברים אומר דוד משען. אחד מהפונים אותם ליוו רבני אגף קדושת החיים השנה. "אימי נפטרה לפני ארבעה חודשים למרבה הצער. בבת אחת מצאנו את עצמנו בתוך עולם שלם של טיפולים, תרופות, בדיקות ופרוצדורות לא פשוטות וכל זה תוך כדי ההתמודדות הרגשית הלא פשוטה וההבנה הכואבת שאמא עומדת למות. הסתובבנו לא מעט בבתי חולים בשנה האחרונה ועלו אצלנו שאלות רבות. מה לעשות ואיך לעשות? איזה טיפול חובה ואיזה טיפול הוא בגדר רשות. אני יכול להגיד עם יד על הלב שקיבלתי מענה הוליסטי מהרב וידר בכל שעות היום והלילה ותמיד עם תשובה מבוססת, מנומקת ומפורטת שבסופה הכרעה. ויותר מכך, התמיכה הרגשית לצד ההכלה והאמפתיה, נתנה לי תחושה שאני לא לבד בסיפור הזה. הרגשנו שהוא לוקח אחריות ונותן לנו בטחון בכל צעד שעשינו ובעיקר תומך בנו שלא ניפול".

תרומתכם תאפשר לנו לסייע לכל מי שזקוק>>

הרב אריאל וידר, העומד לצד הרב צבי ארנון בראש אגף קדושת החיים של מכון פוע"ה, ומי שהטלפון שלו זמין 24/6 לפניות של בני משפחה, מסביר:

משפחות שיש להם חולה במצב קשה או סופני מגיעות לבית חולים בשל החמרה במצב ואז הרופאים שואלים אותם האם לחבר למכונת הנשמה? לתת טיפול תרופתי וכו' חשוב להבין, מדובר לרוב בחולים שסובלים והחלטות אלו קשות מאוד עבור המשפחות. הן מרגישות שעל הכתפיים שלהם מונחת השאלה האם אבא ימשיך לחיות. איך אפשר להכריע בשאלות כאלו? יותר מזה לעיתים השאלות ממשיכות במשך חודשים. לשם כך יש לנו מוקד של רבנים מומחים שזמין 24/6 ביממה יחד עם צוות רופאים מהטובים ביותר מכל המקצועות אנו נותנים מענה למשפחות. כל משפחה שפונה למוקד מלווה באופן אישי על ידי אחד הרבנים המשיבים שלומד את התיק הרפואי ומכוון אותם בצורה מדויקת תוך התייעצות עם גדולי הרבנים וטובי הרופאים.

צוות הרבנים המשיבים במכון פועה (מכון פועה)

בדיקה יסודית ומעמיקה

שולי קדוש, אמא לילד בן 6 הסובל ממחלה פרוגרסיבית נדירה, מלווה על ידי קדושת החיים כבר שלוש שנים. "סביב גיל שנה הבחנו שמשהו לא תקין בהתפתחות של הבן שלנו. עשינו בדיקות רבות לכל אורך הדרך וכולן הראו שהכל תקין. רק בגיל שנתיים וחצי התברר שלמרבה הצער הוא חולה במחלה נדירה שמתאפיינת בהתדרדרות מהירה ושהוא הולך לדעוך לנו מול העיניים למרבה הצער. הידיעה היתה קשה מנשוא. בתוך חצי שנה הוא לא יכל להזיז אפילו איבר. הוא נאלץ לעבור ניתוח דרך הבטן על מנת לקבל הזנה והפך לסיעודי במאה אחוז. הכרנו בתי חולים מקרוב מאוד והיו לנו שאלות רבות. באחד האישפוזים הייתה החמרה נשימתית משמעותית והרופאים קראו לנו וביקשו שנתייעץ עם מי שצריך ושנקבל החלטה מה עושים במקרה של קריסה נשימתית שנראתה קרובה להגיע ושעלולה לסיים את הענין. הלב שלנו אמר 'תעשו מה שאפשר כדי להציל אותו' ואילו הראש אמר- רגע, חייבים להתייעץ פה עם דעת תורה. חברה חיברה אותי לאגף קדושת החיים והתקשרנו לרב צבי ארנון שהיה אדיב ויסודי בצורה בלתי רגילה. הרב ארנון בדק מכל הכיוונים ודיבר עם הצוות הרפואי שלנו במשך מספר שעות. הרגשנו שהוא לוקח אותנו ברצינות מדהימה. והכי חשוב- לראשונה בכל הסיפור הזה, הרגשנו כל כך עטופים. הרגשנו שאנחנו לא לבד. לאחר שהרב ארנון למד את הנושא והתייעץ עם רופאים נוספים מבתי חולים אחרים כדי לוודא שכל מה שנאמר הוא אובייקטיבי ונכון לגבי כל מקרה שכזה, הוא פסק לנו מה עלינו לעשות. בהמשך דרכנו מכון פוע"ה אף ליווה אותנו עם ההריונות הבאים וסייע לנו להמנע מלידת ילד חולה נוסף באותה מחלה גנטית שכעת אנו יודעים על קיומה ויכולים לבודד את הגן הפגוע. התמיכה שלהם בכל מעגלי החיים היא משהו שאין לנו יכולת להודות להם עליו בכלל".

תרומתכם תאפשר לנו לסייע לכל מי שזקוק>>

הרב צבי ארנון, מראשי 'קדושת החיים' אמר: "חשוב לנו להיות כתובת אנושית ותומכת כמו גם עדכנית ורלוונטית למשפחות שמתמודדות עם רגעים קשים סביב סוף החיים. לפני שהקמנו את קדושת החיים לא עסקו בזה במקום אחד בצורה מרוכזת. צריך לדעת איך ומה לענות, ומה עובר על המשפחה ועל המטופל, מה לברר עם אנשי הרפואה כדי לדעת איך לפסוק, בשפה שבה הרופאים מדברים. אני רואה איך כששואלים את השאלות בעגה הרפואית, אתה מקבל יחס מכבד ותשובות כנות והדבר יכול לתת שקט נפשי למשפחה שהיא עשתה את הדבר הנכון עבור יקירה".

אגף קדושת החיים במכון פוע"ה נמצא בימים אלה בימי התרמה שנתיים, מטרתנו להגביר את הפעילות ואת המענה, זו ההזדמנות שלכם להיות שותפים איתנו, עבור המשפחות שיקבלו מאיתנו את התמיכה הטובה ביותר. שלא יהיו לבד.

תרומתכם תאפשר לנו לסייע לכל מי שזקוק>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר