עם הביטחון הרוחני

לראשונה במגזר החרדי! לימודי תואר לפסיכולוגיה בסמינר

מסלול לימודי תואר ראשון פסיכולוגיה, בתוך הסמינר, עם הביטחון הרוחני, ההשקפתי והתורני, ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, ובתואר האיכותי שנותנת האוניברסיטה הפתוחה (חרדים)

(צילום: יח"צ)

מעט מאוד סמינרים מציעים לימודים אקדמאים של ממש. השילוב בין אקדמיה לבין מקום שמור לחלוטין, רמה רוחנית גבוהה, ככל סמינר חרדי, זהו אתגר לא קל, ועל כן גם מעטים מציעים את השילוב הזה.

גם הסמינרים הקיימים המציעים שילוב של אקדמיה בשנות היג'-יד' , לרוב מציעים מקצועות הייטק, הנדסה, ותחומי חשבונאות ופיננסים, הרחק מהבנות המעוניינות ללמוד תחומים הומניים, טיפוליים, בתארים הנוגעים לקשר בין אנשים, ולא לקשר עם עולמות המדע המדוייק.

בנות רבות המחפשות להכין את עצמם לעבודה טיפולית איכותית, עם הסמכה מלאה הנדרשת לשם כך, נאלצות להעביר את שנות הסמינר בלימודים חסרי הקשר, ורק לאחר מכן להתחיל את המסע לעבר התואר הראשון והשני שיאפשר טיפול מוסמך ומקצועי.

סמינר אופק, אשר שוכן בגבעת שאול בירושלים, מונה כיום למעלה מ300 בנות (יח"צ)

את החוסר הזה זיהו בסמינר אופק הירושלמי, והחליטו לקחת את האתגר על שכמם, ע"י פתיחת מסלול לימודי תואר ראשון פסיכולוגיה, בתוך הסמינר, עם הביטחון הרוחני, ההשקפתי והתורני, ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, ובתואר האיכותי שנותנת האוניברסיטה הפתוחה.

בנות המסיימות כיתה יב' בכל תיכון/סמינר חרדי בארץ, יכולות להגיע בביטחון מלא, ובתוך שלוש שנים לצאת עם תואר ראשון יוקרתי בפסיכולוגיה, ואיתו להמשיך מיידית לכל תואר שני טיפולי, אשר תוך תקופה קצרה יביא אותם לפסגת עולם הטיפול, וכל זאת תוך לימודי קודש סמינרים לכל דבר.

סמינר אופק, אשר שוכן בגבעת שאול בירושלים, מונה כיום למעלה מ300 בנות הלומדות סיעוד, בתוך מעטפת סמינרית מלאה, תוך הצלחה מלאה של המחזורים המסיימים בבחינה החיצונית של משרד הבריאות.

להצטרפות להצלחה >>

את ההצלחה הגדולה בסיעוד מעוניינת מנהלת סמינר אופק, הגב' חיה צ'סרק לשכפל גם בלימודי הפסיכולוגיה.

מה הביא אותך לפתוח מסלול פסיכולוגיה בסמינר?

פניות של בנות רבות שאינן רוצות או מתאימות ללימודים ראלים, אלא רוצות להתחיל מסלול מקצועי לתואר טיפולי משמעותי, כזה שיאפשר להם גם לקבל את הידע הרחב ביותר וברמה הגבוהה ביותר, וגם יאפשר המשך מהיר לתואר שני בתחום טיפולי, אם זה פסיכולוגיה, או תרפיה או כל תואר טיפולי אחר, שיאפשר להם להתחיל לעבוד בעולם הטיפול.

איך זה משתלב עם עולם של סמינר ששומר על הבנות בשנים הרגישות הללו?

עולם הנפש הוא בדיוק המקום של אישה הבונה את עצמה לקראת החיים. גם בלימודי הוראה יש נגיעה בעולמות של פסיכולוגיה, אבל בתואר עצמו כמובן יש מבט רחב ומלא על התחום. מי שמתחברת לתחום ויש לה את הכישורים והפוטנציאל בכיוון, צריכה להתחיל ללמוד דווקא מתוך מעטפת רוחנית חמה של סמינר. החומרים מורכבים, הסוגיות מורכבות, ואין כמו מקום חרדי עם לימודי הקודש, הלווי, והקבוצה השמורה והאיכותית, כדי לצלוח את האתגר, רוחנית, ולימודית.

מה מייחד דווקא את אופק בלימודי הפסיכולוגיה?

השמירה שלנו על רמת הבנות, המרצות והמרצים התורניים, וההקפדה שהכל במהלך הלימודים ייעשה באופן חרדי ושמור, זה מה שמאפשר את הטוהר בתוך לימודי התואר.

חשוב לציין שכדי שבנות יוכלו כבר להתחיל לפרנס, עוד לפני סיום הלימודים הטיפוליים, הבנות ילמדו גם לימודי הוראה, המשתלבים ומוכרים ללימודי התואר, שיאפשרו להן כבר להתחיל לעבוד תוך כדי הלימודים. שנים במחיר אחד.

אנחנו כבר בתחילת שנת הלימודים, ניתן עוד להצטרף?

מכיוון שהלימודים האקדמאים מתחילים לאחר החגים, יש עוד הזדמנות אחרונה להכנס לקבוצה האיכותית שהתגבשה. באלול אנחנו מתרכזות בקודש, ובהשלמות באנגלית, ומיד לאחר החגים מתחילים את המסע של לימודי התואר. זה הזמן להצטרף.

החוסר הגדול בפסיכולוגים ופסיכולוגיות בכלל ובחברה החרדית בפרט, הביא לתורים ארוכים מאוד לכל צורך בטיפול. אז אם בעוד 5 שנים יהיה זינוק משמעותי במטפלות חרדיות, ואם יותר ויותר בנות יגשו ללימודי פסיכולוגיה, תדעו שקראתם על הניצנים כאן.

להצטרפות להזדמנות >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר