"מייצגים את היהדות בעולם"

באירוע עולמי: הרב הראשי השיק את הקורס לרבני התפוצות

השבוע יצא לדרך חודש "ושמרו לעשות" - שורת אירועים עולמיים המוקדשים ללימוד ההלכה ולעתיד עולם הרבנות בכלל בקשר עם שנת ''הקהל'', כהוספה בלימוד התורה (רבנות)

השקת הקורס (צילום: באדיבות המצלם)
החודש מתקיים ביוזמת ובארגון מכללת "למען ילמדו" - המובילה בעשור האחרון את תחום לימודי הסמיכה לרבנות ולמקצועות קודש רבים נוספים.
באירוע ההשקה שנערך אתמול (ראשון) בערב השתתפו 500 רבנים בהווה ובעתיד מכל העולם, בהם שלוחים, מנהיגי קהילות, אברכים ועוד. הנואם המרכזי בערב היה הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א, שהתמקד בדבריו על עתיד יהדות התפוצות.
הרב לאו חידד את חשיבותם של רבנים בכלל ורבני קהילות בחו"ל בפרט, בשלל היבטים המתפרסים הרבה מעבר לעולם ההלכה. "רב בתפוצות הוא לא רק פוסק הלכה בשאלות כאלה ואחרות שבהם נתקל היהודי בביתו. הוא מתמודד עם סוגיות סבוכות, נדרש לתמרן באמנות במקרים מורכבים מבלי להתפשר על פסיק בדרישות ההלכה - ואף ניצב לעתים מול אירועים משמעותיים ברמה בינלאומית. הוא בא במגע עם אישים חשובים ומייצג את היהדות בכלל".
במהלך האירוע נערך פאנל מיוחד שבו הרב הראשי ענה לשאלות שונות שהגיעו מהקהל. כך רבנים המכהנים פאר כבר כיום בקהילות שונות, מאמסטרדם ואוקראינה ועד אפריקה והמזרח הרחוק, קיבלו הזדמנות למענה בסוגיות חשובות במיוחד.
במהלך האירוע הושק המסלול היוקרתי והמלא לרבנים בתפוצות, הנערך ע"י מכללת למען ילמדו בשיתוף הרבנות הראשית לישראל. במהלך השבועות הקרובים יתקיימו עוד כנסי הלכה שיגעו בנושאים שונים וישתתפו בהם רבנים בכירים ומומחי הלכה מהארץ ומהעולם.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר