שומרים על הגחלת

המגמה המדאיגה בעולם החופות - והשינוי שבא מהשטח

משיחות עם זוגות צעירים עולה כי רבים מהם היו בוחרים בשמחה להינשא כדת משה וישראל לו היו מכירים רב עורך חופות שיקרב את הנושא ללבם וילווה אותם ביום החשוב בחייהם. מקומו של הרב המקדש חשוב אפוא לא רק בהנחיית הטקס ובביצוע החלקים ההלכתיים בו - אלא בעצם הבחירה לערוך אותו כהלכתו! (לימודים)

(צילום: באדיבות המצלם)

נתונים שהתפרסמו לאחרונה בכלי התקשורת השונים מעלים כי בשנים האחרונות יותר זוגות מבעבר בוחרים לצערנו להינשא שלא דרך הרבנות. הם מחפשים חלופות שונות שבינן לבין ההלכה המרחק רב, לא עלינו - והתמונה העגומה מדאיגה גם בראייה כוללת: כל בית שלא מוקם כהלכה הוא עובדה מוגמרת לדורות, והדבר חשוב ונוגע לעתיד עם ישראל כולו.

משיחות עם זוגות צעירים עולה כי רבים מהם היו בוחרים בשמחה להינשא כדת משה וישראל לו היו מכירים רב עורך חופות שיקרב את הנושא ללבם וילווה אותם ביום החשוב בחייהם. מקומו של הרב המקדש חשוב אפוא לא רק בהנחיית הטקס ובביצוע החלקים ההלכתיים בו - אלא בעצם הבחירה לערוך אותו כהלכתו!

(למען ילמדו)

ההשתתפות בכנס ללא עלות וכרוכה בהרשמה מראש בלבד. לכל הפרטים ולהרשמה לחץ כאן >>

לאור הנתונים הללו, מכללת "למען ילמדו" המכשירה מדי שנה מאות רבנים ופוסקי הלכה, בהם עורכי חופות רבים, הרימה את הכפפה ויזמה כנס מיוחד שיוקדש לנושא: "קַדֵּשׁ" - ערב ערצי לגיוס והכשרת עורכי חופות חדשים. הכנס המקוון יאפשר "לשים על המפה" עוד ועוד עורכי חופות שכל אחד מהם מכיר מעגלים גדולים של אנשים. כך, בהדרגה, יותר ויותר זוגות יבחרו להינשא כהלכה, דרך הרבנות. הכנס יעניק למשתתפים מגוון כלים שיאפשרו להם להפוך לעורכי חופות מבוקשים בעצמם ובכך לחולל מהפכה אמיתית, מהשטח - ושינוי חיובי הנוגע לעתיד העם כולו.

בכנס המיוחד ישתתפו המומחים ההלכתיים המובילים בישראל בתחום חופה וקידושין: הרה"ג אליהו יוחנן גוראריה- רב העיר חולון; הרב חזקיהו סאמין - ראש מחלקת נישואין ברבנות הראשית; הרב זמיר כהן יו"ר הידברות; הרב יגאל כהן ראש מוסדות יביע אומר; הרב פנחס אלטהויז - מנהל מחלקת הנישואין ברבנות העיר חולון;והרב נתנאל בן מעש - עורך חופות מבוקש; ולסיום: הרב מיכאל לסרי שיתן כלים איך לתת אווירה טובה ושמחה בזמן החופה.

לצד הידע העשיר שייגע בנושאים שונים כגון ההכנה לחופה, עריכת הכתובה, הנחיית האירוע וכו', יקבלו המשתתפים גם מתנה מיוחדת: המדריך המלא לרב מסדר קידושין - בעריכת מומחי ההלכה של מכללת "למען ילמדו".

ההשתתפות בכנס ללא עלות וכרוכה בהרשמה מראש בלבד. לכל הפרטים ולהרשמה לחץ כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר