קביעת מזוזה למרכז החדש מבית 'בית חם'

בשעה טובה: נפתח המרכז הייחודי שייתן מענה לשידוכים למתמודדי נפש בציבור החרדי

טקס קביעת מזוזה מפואר נערך למרכז 'שלם' מבית 'בית חם' שנותן מענה ליווי למשודכים המתמודדים עם סוגיות בריאות הנפש בהשתתפות רבנים ואישי ציבור • "על בית להיבנות על אדני האמת ולכן פעלנו להקים את המרכז הייחודי", אמר הרב מונק בטקס • כל הפרטים על המרכז הראשון מסוגו שמחולל מהפכה של ממש (חרדים)

(צילום: יח"צ)

בשבוע שחלף נחנך בטקס חגיגי מרכז 'שלם' מבית 'בית חם'. זהו מרכז ראשוני מסוגו לציבור החרדי המציע ליווי למשתדכים המתמודדים עם סוגיית בריאות הנפש.

במרכז הייחודי יפעלו להכין את הניגשים לשידוך בכל שלב, משלב הבירורים והפגישות ועד שלב החתונה והאתגרים שהחיים מזמנים. המרכז ייתן מענה מקצועי ומקיף למתמודדי נפש.

הטקס נערך בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. בהנחיית מנהל התוכנית הרב צביקה בוטרמן - עו"ס קליני.

בקביעת המזוזות כובדו הרב הגאון הרב מסעוד בן שמעון, רבה של בני ברק, שבירך בחמימות: "שיהיה ברכה והצלחה ושיהיה בסייעתא דשמיא תמיד. שנזכה כולנו שאש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה".

ולאחמ"כ כובדו בקביעת מזוזות גם הרב שמואל מונק, מייסד עמותת 'בית חם' והבן, מנכ"ל הארגון הרב אריה מונק.

במהלך הטקס נשא דברים הרב קסלר רבה של מודיעין עילית: "הנסיבות אולי פחות משמחות, אך פתיחת המרכז זוהי שמחה גדולה, להקל את הצער של המשפחות שסובלות. קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף ועל אחת כמה וכמה למי שיש רקע נפשי. כאשר ישנה מודעת שאפשר לעשות אחרת – זה חוסך הרבה צער".

הרב אהרן שפירא רבה של פרדס כ"ץ כובד לשאת דברים ובין יתר דבריו אמר: "כתוב בתורה כי מי שיש לו צרעת ישב בדד. המשנה אומרת ולאחר מכן מבואר באריכות בגמרא כי מדובר במידה כנגד מידה. בחור שמחכה לשידוך הוא בודד. נערה – אף היא בודדה. הקב"ה מזווג שידוכים, על אחת כמה וכמה שידוכים של מתמודדי נפש. אין לשער את המעלה של המרכז הזה שמוציא בחורים ובחורות מבדידות". הרב ברך את ראשי הארגון בברכות מאליפות על היוזמה הברוכה.

הרב חנוך זייברט מ"מ ראש העיר בני ברק אמר: "ידוע כי 'קשה זיווגו ... כקריעת ים סוף'. הכוונה היא שעם ישראל הגיע לים סוף הם חשבו איך נפתרת הבעיה ולא חשבו בכלל שהים יקרע. הדבר בא 'מחוץ לקופסא'. גם בחיפוש פרנסה אנשים חושבים איך זה יהיה. מנסים מכאן ומנסים משם. אותו הדבר גם בזיווגים. הקב"ה הוא זה שמחליט איך זה יתבצע. המטרה של המרכז הזה באה להראות שהקב"ה פועל לעשות את השידוכים הכי טובים לכולם.

"תיקון העולם - זה לדאוג לשידוך ליהודי. בזכות זה תהיה הצלחה בבית הזה", חתם הרב זייברט את דבריו בחום.

בשיאו של האירוע, המנכ"ל אריה מונק נשא דברים ואמר נרגשות: "על הפסוק בתהילים 'חסד ואמת נפגשו, צדק ושלום נשקו" אומר רש"י שיהיו ישראל דוברי אמת - משמים יפגוש בהם החסד. 'בית חם', שאותו הקים אבי מורי הרב שמואל מונק שליט"א, פועל למעלה מעשרים וחמש שנה עם למעלה משלוש מאות בכל רחבי הארץ. הרבה מאוד שנים רצינו לראות מה עושים עם בניית שידוכים, הבסיס למרכז 'שלם' הוא קודם כל אמת. מידי שבוע אני מקבל טלפונים מאנשים המבקשים ממני לגשר בכדי למנוע פירוד כאשר צד אחד שיקר את השני. כל גדולי הרבנים אמרו לי "בית לא יכול להיבנות על שקר".

"אנחנו גילינו", ממשיך הרב מונק לחשוף, "שהאנשים שהדרכנו אותם איך לגשת לשידוך – כאשר הם ניגשו עם אמת, היה שלום והכל הלך טוב. שפועלים בשקר – יש היפך השלום.

בניית המרכז החדש והייחודי, נעשה בעידוד הרבנים שהכל יהיה באמת לאמיתה. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר